مدیر کل امور روستایی استانداری تهران گفت: یکی از راه‏ های رسیدن به درآمدی پایدار در نواحی روستایی توسعه صنعت توریسم است.

حمید اردوخانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: فضای استان تهران برخلاف برخی تصورات به ‏ویژه در نواحی روستایی بسیار مفرّح و جذاب است.

وی ادامه داد: در جنوب استان تهران و دشت ورامین جایگاه بسیار مطلوبی برای توسعه کویر نوردی به عنوان یکی از ابعاد صنعت پاک گردشگری دیده می‏ شود که نمونه چنین سبک و سیاقی از جذب توریسم در کشور های حوزه خلیج فارس نیز دیده می‏ شود.

اردوخانی اضافه کرد: شمال استان تهران نیز در همه طول سال به‏ ویژه ایام سرد همواره پذیرای علاقه‏ مندان به ورزش و تفرّج زمستانی استانی، کشوری و حتی در قالب رقابت ‏های بین‏ المللی و جهانی است.

مدیر کل امور روستایی استانداری تهران افزود: به نوعی پیست‏ های اسکی شمشک، دیزین و دربندسر واقع در مناطق روستایی هم‏ نام خود توریسم ورزشی این استان را نمایندگی می‏ کنند.

وی ادامه داد: توریسم کشاورزی و یا در فرهنگ واژگان گردشگری بین ‏المللی، «آگری توریسم» نیز جلوه بارز دیگری است که در اغلب نقاط استان تهران به‏ ویژه نواحی شمال ‏شرق و شهرستان ‏های پردیس، دماوند و فیروزکوه قابل مشاهده است.

اردوخانی اضافه کرد: برخی از این جلوه ‏های طبیعی نظیر تنگه ساواشی، چشمه اعلا، آبشار «کمرد»، «تیزآب»، «خمده» و ... همه و همه در آغوش گرم نواحی روستایی آرمیده‏ اند.

مدیر کل امور روستایی استانداری تهران افزود: در این بین، هرگز نباید از توریسم مذهبی به عنوان ارزشی ‏ترین جلوه‏ های گردشگری غافل شد.

وی، مناطق روستایی این استان را جلوه گاه گونه ‏های گردشگری در فصول مختلف سال خواند و افزود: مجموعه مدیریتی استانداری از هر اقدام قانونی و منطقی درآمدزا برای مناطق روستایی تهران استقبال و حمایت می ‏کند.

اردوخانی اضافه کرد: ما هرگز به اینکه روستا و روستایی تنها از طریق کشاورزی و باغداری باید به کسب درآمد مشغول باشد، اعتقادی نداشته و نداریم.

مدیر کل امور روستایی استانداری تهران ادامه داد: اعتقاد ما در بخش اقتصاد روستایی بر این اصل استوار است که هر کاری که با جغرافیای روستا هماهنگی داشته باشد و وضع معیشتی مردم را بهبود بخشد، ممانعت اجرایی ندارد./س


برچسب ها: درآمد ، روستا ، توریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.