مدیر عامل تعاونی فرش دستباف شهرستان کاشان، گفت : اقتصاد روستایی این منطقه وابسته به تولید فرش است.

 

 حسین عابدی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار داشت: هم اکنون حدود 10 هزار نفر در شهرستان کاشان به بافتن فرش دستباف اشتغال دارند که حاصل آن تولید سالانه شصت هزار متر مربع فرش به ارزش بیش از چهارصد هزار میلیارد ریال است که این میزان بدون در نظر گرفتن اشتغال هایی است که بطور با واسطه یا بی واسطه در کنار این هنر، صنعت فعال اند.
مدیر عامل تعاونی فرش دستباف شهرستان کاشان، مشکل اصلی تامین مواد اولیه فرش دستباف راگران بودن آنها دانست و تاکید کرد: پنبه مورد نیاز مواد اولیه فرش در منطقه کاشان، تولید و فرآوری می شود؛ اما پشم مورد نیاز این هنر، صنعت اقتصادی در شهرهای استان های مرزی مانند خراسان، سیستان و بلوچستان، و شهرهایی مانند یزد و کرمان تولید می شود.

عابدی تصریح کرد: متاسفانه نوسانات قیمت ارز موجب شده است تولید کنندگان پشم، صادرات این محصول را به مصرف داخلی آن ترجیح دهند که این مساله در کنار پایین بودن قیمت نهایی فرش دستباف برای تولید کننده، به رونق اقتصاد در بخش فرش دستباف زیان هایی وارد می کند.

وی جلوگیری از قاچاق و یا صادرات مواد اولیه مورد نیاز داخلی را از عوامل مهم حمایت از هنر، صنعت اقتصادی فرش دستباف دانست/س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، تولید ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.