میان برنامه اشاره یکشنبه یکم اردیبهشت ماه به معرفی کتاب "حکمت جوان" اثر "محمد مهدی ری شهری" می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ برنامه "اشاره" در بخش معرفی کتاب  ساعت 8:30 روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه  به  معرفی   بخشی از طلیعه کتاب "حکمت جوان" به  قلم محمد مهدی ری شهری  می پردازد.
این کتاب  ترجمه "جواهر الحکمه للشباب" به قلم محمدمهدی ری شهری است که "مهدی مهریزی" آن را ترجمه کرده است و از سوی  سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شده است.
کتاب "حکمت جوان"  شامل بخش هایی چون  نقش دوره جوانى در شكوفايى ,بهار زندگى,ارزش جوانى ,غنيمت دانستن جوانى,گنجينه هاى روزگار,تلاش خستگى ناپذير در راه كمال,حسابرسى روزگار جوانى در فصل اول و همچنین در فصل دوم با عنوان بهارِ خودسازى شامل بخش های توان جوان بر ساختن شخصيت خود,نقش جوانى در آموزش,پرورش معنوى است  
فصل سوم  این کتاب به دو سرفصل  "بهار سازندگى" و " عوامل شكوفايى جوان
"  اختصاص دارد و به مواردی چون بعثت پيامبران در جوانى, ظهور امام مهدى به صورت جوان,نقش جوانان در حكومت خاتم پيامبران,نقش جوانان در حكومت امام زمان, شناخت,فرهيختگى,خودشناسى,آشنايى با قرآن,ژرف انديشى در دين,آگاهى از پيوند علم و ايمان   و اهتمام به پرسشگرى می پردازد.
خودباورى,ارتباط با خداوند,دوست شايسته,خوشى هاى حلال و نيرومند ساختن بدن,ارزش هاى اخلاقى و رفتارى,حقوق جوان,الگوهايى از اهل بيت براى جوانان,الگوهايى از ياران پيامبر و اميرمؤمنان براى جوانان از دیگر سرفصل هایی است که در کتاب "حکمت جوان" به آن پرداخته شده است.
برنامه "اشاره" کاری از گروه مناسبت های ویژه است که هرروز ساعت8:30 به همت فاطمه گنجی  به  معرفی کتاب هایی در حوزه آموزه های قرآنی  می پردازد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار