سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه گزارش عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در این کمیسیون در حال تدوین است، افزود: تاریخ نهایی مشخص شده برای قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس پایان اردیبهشت ماه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مصطفی افضلی فرد درباره دستور کار کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در هفته آینده، گفت: یکی از محورهای کاری اعضای کمیسیون اصل نود این است که گزارش‌هایی درباره موارد متعدد و به‌ویژه پرونده‌های برجسته‌ای که درباره موضوعات کشوری است تهیه و منتشر شده و این گزارش‌ها در مجلس قرائت شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، افزود: پس از تهیه گزارش‌ها اگر نیاز باشد پرونده‌ای به قوه قضائیه ارجاع داده شود کمیسیون اصل نودم قانون اساسی به طور قطع این کار را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: کمیته‌های شش گانه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس در جهت اهداف این کمیسیون گزارش‌هایی برای پرونده‌های مختلف تهیه می‌کنند.

افضلی فرد با بیان اینکه در تشریح یکی از گزارش‌های در حال تدوین در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، تصریح کرد: یکی از این گزارش‌ها که‌ برای قرائت در صحن علنی مجلس در حال تهیه است موضوع عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: پاسخ نامه‌‌ای که کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی جهت اخذ گزارش عملکرد این ستاد ارسال کرده بود، وصول شده و بررسی آن در دستور کار کمیته ارتقاء سلامت اداری کمیسیون قرار گرفته تا از محتوای این نامه گزارشی برای قرائت در صحن علنی مجلس تهیه شود.

افضلی فرد یکی از نشانه‌های موفقیت عملکرد سازمان‌ها را بازدارندگی فعالیت آنها در برخی زمینه‌ها خواند و یادآور شد: با وجود ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و گزارش عملکرد ارسال شده از سوی این ستاد، شاهد اختلاس‌ها و سوء استفاده‌های اقتصادی در سال‌های اخیر بودیم که این اتفاق‌ها عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را زیر سوال می‌برد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه گزارش این کمیسیون درباره عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصاد در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود، گفت: تاریخ نهایی که برای قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس مشخص شده پایان اردیبهشت ماه است اما امیدوار هستیم تا این گزارش سریع‌تر تدوین و قرائت شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.