قرارداد ساخت انبوه مته های حفاری مورد نیاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با یک شرکت سازنده داخلی امضا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ این قرارداد به ارزش 70 میلیارد ریال در نخستین روز برپایی هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضای ناصر خردمند مدیرتدارکات و امورکالای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و محمود تبریزی مدیرعامل شرکت سیلندرسازی تهران رسید.

در چارچوب این قرارداد شرکت سیلندرسازی تهران مته های حفاری موردنیاز مناطق نفتخیز جنوب در سایز 2/1-17 اینچ را به مدت دو سال تامین خواهد کرد.

مته حفاری سایز 2/1-17 اینچ برای نخستین بار در کشور با همکاری کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت سیلندرسازی تهران بومی سازی شد.

بومی سازی این مته دو سال به طول انجامید و نمونه ساخته شده آن پس از آزمایشهای میدانی و تائید کیفیت بهمن ماه سال گذشته با وزیر نفت در چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان رونمایی شد.

در این ارتباط مدیرتدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: مته های حفاری یکی از پرکاربردترین تجهیزات در صنعت نفت و یکی از ابزارهای مهم تولید هستند و بر این اساس بومی سازی آنها در دستور کار این شرکت قرار دارد.

امضاي قرارداد ساخت ماده شيميايي مولکولارسيو

قرارداد ساخت ماده شيميايي مولکولارسيو مورد استفاده در شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب نیز با يک شرکت سازنده داخلي به امضا رسيد.

اين قرارداد که ارزش آن 12 ميليارد ريال است از سوي ناصر خردمند مديرتدارکات و امورکالاي شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب و عبدالرضا حميدي مديرعامل شرکت گهرسرام امضا و مبادله شد.

در قالب اين قرارداد شرکت گهرسرام به عنوان سازنده متعهد به ساخت 120 تن از اين ماده شيميايي است که براي نخستين بار در کشور بومي سازي شده است.

مولکولارسيو يکي از مواد شيميايي مصرفي در صنعت نفت است و در کارخانه هاي گاز و گاز مايع(ان.جي.ال) به عنوان نمزدا مورد استفاده قرار مي گيرد.

رونمایی از کتاب «هندسه نفت در مناطق نفت خیز جنوب»

همچنین با حضور کتاب «هندسه نفت در مناطق نفتخیز جنوب» در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رونمایی شد.

حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این مراسم گفت: این کتاب نگاهی تاریخی و تحلیلی به بزرگترین مجموعه تولیدی نفت کشور دارد و با هدف گردآوری مستندات و تجربیات کارشناسان مناطق نفتخیز جنوب تدوین شده است.

وی گفت: در این کتاب ضمن معرفی و تاریخ فعالیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، توانمندی های این شرکت در زمینه تولید صیانتی و میادین توسعه یافته پس از انقلاب به تفصیل بیان شده است./س

برچسب ها: قرداد ، ساخت ، مته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.