حجت ‏الاسلام عبدالعلی استیری گفت: مجموعه آموزش و پرورش نیز اگر آگاه به زمان خود باشند، می ‏توانند گامهای مؤثری برای تحقق منویات رهبری در راستای پیام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بردارند.

حجت ‏الاسلام عبدالعلی استیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: خطبه فدکیه ام‏ الائمه(س) در تاریخ بی نظیر است که در آن با زیبایی هر چه تمام‏ تر تمام زوایای جامعه اسلامی، خلافت، امامت و ولایت را به تصویر کشیدند.

وی ادامه داد: نگاهی به زندگانی کوتاه اما پرخیر و برکت حضرت فاطمه (س)، حاکی از توجه به این سه مقوله در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و بصیرت و آگاهی ایشان است

استیری افزود: سیره و منش همه ائمه معصومین (ع) زمانی که اضطرار و لرزش در خیمه ‏ها و ستونهای دین ایجاد می‏ شد، نیز به همین‌گونه بوده است.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: امید است آحاد مسلمانان و به ویژه شیعیان با تأسی از ائمه معصومین (ع) تکلیف خود را در هر زمان تشخیص داده و به درستی به آن عمل کنند.

وی همچنین در خصوص انتخابات پیش رو در فیروزکوه تصریح کرد: کاندیداها باید در شعارها و وعده و وعیدهای خود و همچنین اعضای ستادهای انتخاباتی و حامیان آنها در نحوه سخن بر زبان راندن، از دقت و توجه لازم برخوردار باشند.

استیری افزود: انسان میراث دار گذشتگان خود است و از آنجا که موجودی به طور فطری اجتماعی است، همواره نیازمند تربیت نیروی انسانی به منظور پیشبرد اهداف جامعه است.

امام جمعه فیروزکوه اضافه کرد: در شورای آموزش و پرورش باید متغیرهای تأثیر گذار در امر خطیر تعلیم و تربیت را به منظور تبادل اطلاعات برای ساختن انسانهای متخلق به اخلاق اسلامی، احصا و گسترش داد، زیرا آموزش و پرورش یک مرکز بسیار بزرگ و تأثیرگذار در روابط اجتماعی و خانوادگی است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.