رئيس اتاق بازرگاني آمريکا اعلام کرد شرکت ها براي بهره بردن از موافقتنامه تجارت آزاد بين اتحاديه اروپا و آمريکا رقابت مي کنند که اين امر باعث رونق فوري اقتصادهاي دو کشور مي شود.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري رويترز از دوبلين، توماس دونوهيو بعد از کنفرانس تجاري اتحاديه اروپا - آمريکا در دوبلين گفت:« اگر آنها فردا به توافقي دست پيدا کنند شرکت هاي آمريکايي و اروپايي به سرعت براي استفاده از اين توافق دست به کار مي شوند.»
بلوک بيست و هفت عضوي اتحاديه اروپا و آمريکا احتمالا پايان ماه ژوئن گفتگوها را درباره يک توافقنامه تجاري آغاز مي کنند؛ گفتگوهايي که انتظار مي رود حداقل دو سال به طول انجامد و اين بدين معني است که احتمالا توافق بين دو طرف تا سال دو هزار و شانزده اجرا خواهد شد.
کميسيون اروپا در گزارشي اعلام کرد با اينکه تاثيرگذاري کامل اين توافق يک دهه زمان مي برد اما اين توافق مي تواند توليد ناخالص داخلي اروپا و آمريکا را به ترتيب پنج دهم و چهار دهم درصد افزايش دهد.
دونوهيو گفت توافقنامه تجارت آزاد بين اروپا و آمريکا با سرعت بيشتري نسبت به برآوردهاي کميسيون اروپا بر اقتصاد دو طرف تاثير مي گذارد.
وي افزود:« شما دري را بازمي کنيد و مي گوييد پول در آن طرف است و فرصت گسترش فعاليت، صادرات، فروش محصولات و مشارکت وجود دارد. آيا واقعا تصور مي کنيد آنها تا سال دو هزار و بيست و هفت منتظر مي مانند؟ شرکت ها قبل از آنکه شما متوجه شويد از اين در عبور مي کنند.»
دونوهيو گفت اين مسئله حائز اهميت است که سياستمداران و مقامات تجاري در کوتاهترين زمان ممکن به توافقي جامع دست يابند.
وي ادامه داد:« کساني هستند که مي گويند ما بايد وقت بخريم. ما به خريدن زمان نيازي نداريم. ما ميليون ها فرد متقاضي شغل داريم .»
دونوهيو افزود درباره دورنماي دستيابي به توافقي درباره ائتلاف تجاري آزاد خوشبين است که در نتيجه آن تعرفه ها حذف مي شود و موانع ديگر تجاري کاهش مي يابد.

برچسب ها: امریکا ، توافقنامه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار