عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در حال حاضر در کميسيون تلفيق در حال بررسي درآمدهاي حاصل از هدفمندي هستيم و در کنار اين موضوع افزايش قيمت بنزين را هم بررسي مي‌کنيم اما مطمئن نيستم که در اين مورد به تفاهم برسيم.

"سيد عبدالکريم هاشمي نخل‌ابراهيمي" نماينده ميناب، رودان و جاسک در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد اينکه مبلغ بنزين در لايحه بودجه 92 ،‌3 هزار تومان تعيين شده است گفت: قيمت بنزين در لايحه بودجه با اين رقم ذکر نشده اما بحث افزايش قيمت بنزين مطرح است.
 
وي با اشاره به اين مطلب که قيمت 3 هزار تومان در صورتي است که يارانه‌ها 4 برابر شود اما چنين موضوعي مطرح نيست ادامه داد: اگر قرار باشد قيمت بنزين افزايش پيدا کند،‌ قطعا بنزين 700 توماني تبديل به 1000 تومان مي‌شود كه شاهد افزايش قيمت در ساير كالاها هم خواهيم بود.
 
هاشمي با ذکر اين مطلب که افزايش قيمت بنزين تاکنون فقط در حد نظر مطرح شده تصريح کرد: در حال حاضر در کميسيون تلفيق در حال بررسي درآمدهاي حاصل از هدفمندي هستيم و در کنار اين موضوع افزايش قيمت بنزين را هم بررسي مي‌کنيم اما مطمئن نيستم که در اين مورد به تفاهم برسيم.
 
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: راي کميسيون در نتيجه‌گيري در مورد اين مسئله مهم است و دولت، ديوان محاسبات و مجلس هم نظرات خود را در اين زمينه ارائه مي‌کنند که در صورت تصويب کميسيون تلفيق اين موضوع در صحن مجلس قرائت مي‌شود.
 
وي هم چنين با بيان اين مسئله که افزايش قيمت بنزين در حد گمانه‌زني است بيان کرد: در مورد رقم‌هاي ذکر شده براي افزايش قيمت بنزين تفاهم وجود دارد اما اين موضوع به منزله قطعي بودن افزايش بهاي بنزين نيست.
 
نماينده جاسک در پايان اظهار داشت: هدفمندي جزيي از قانون است که در برنامه چهارم هم به آن پرداخته شد و در برنامه پنجم هم در اجراي آن تاکيد شده و علاوه بر مصوب مجلس است که قانون هدفمندي و اصلاح ساختاراقتصادي انجام شود اما اين مسئله که به چه ميزان و با چه شرايطي و چگونه عمل کنيم و افزايش حامل‌هاي انرژي را با توجه به مسائل و مشکلات مربوط به بودجه و مديريت کشور و همين طور تبعات آن در جامعه و تاثير آن بر تورم چگونه اجرايي کنيم به بررسي بيشتري نياز دارد.

انتهاي پيام//
برچسب ها: افزایش ، قیمت ، بنزین ، بودجه ، لایحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار