رئیس جهاد دانشگاهی مازندران از آغاز فاز شناسایی ژنتیکی جلبک ها از امسال در استان خبر داد.

مهدی نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اجرای دو طرح کلان ملی طراحی و ساخت لامپ زیستی از جلبک و تولید بیولوژیکی هیدروژن و سایر فرآورده های با ارزش افزوده از جلبک به صورت کنسرسیومی در جهاد دانشگاهی مازندران گفت : با توجه به اینکه سوخت های فسیلی رو به اتمام است ،تولید انرژی پاک از نیازهای راهبردی محسوب می شود که می‌تواند مقدمه‌ای برای رسیدن به موقعیت برتر و درآمد پایدار باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این دو طرح در جهاد دانشگاهی مازندران حدود 23 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است افزود : براساس برنامه‌ریزی در مدت زمان حدود چهار سال باید این طرح اجرایی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه تولید سوخت پاک از مزایای طرح تولید هیدروژن از جلبک به شمار می رود تصریح کرد: با توجه به اینکه سوخت های فسیلی رو به اتمام است ، تولید انرژی پاک از نیازهای راهبردی محسوب می شود.

مهدی نژاد در تشریح پیشرفت طرح های کلان ملی گفت : پس از طی فاز مطالعاتی و جلسات مکرر با اعضا، مراحل اجرای طرح های کلان ملی از پارسال آغاز شده و جلسات متعددی با ناظر طرح ها برگزار شده است.

وی افزود : پس از بررسی گزارش های علمی و مدیریتی ارسال شده، ناظر طرح ها رضایت خود را از روند پیشرفت طرح اعلام کرده و امسال روند اجرای طرح ها ادامه دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه فاز نمونه برداری و خالص سازی نمونه های جلبک با همکاری پژوهشکده اکولوژی دریای خزر پارسال آغاز و در سال جدید نیز ادامه دارد تصریح کرد : فاز مطالعات فلورستیک نمونه ها توسط تیم علمی جهاد دانشگاهی مازندران در جال انجام است.

مهدی نژاد با اشاره به آغاز فاز شناسایی ژنتیکی جلبک ها از امسال گفت : در بخش شناسایی ژنتیکی نمونه ها تیم علمی جهاد دانشگاهی مازندران کار خود را آغاز کرده است./س

برچسب ها: شناسایی ، ژنتیکی ، جلبک ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.