معاون صنايع كوچك شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوي از صادرات بيش از پنج میلیارد ریال مصنوعات چوبی توسط کنسرسیوم خوشه صنعتی مبلمان خراسان رضوي به کشورهای آسیایه میانه خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مسعود مهديزاده ظهر چهارشنبه در نشست خبري شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي اظهار كرد: کنسرسیوم خوشه صنعتی مبلمان که به عنوان شبکه فراگیر این خوشه پس از خروج عامل توسعه فعالیت خود را آغاز كرده است موفق شد پس از شناسایی بازارهای خارجی بیش از پنج میلیارد ریال مصنوعات چوبی به کشورهای آسیایه میانه صادر كند.

معاون صنايع كوچك شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوي افزود: آسياي ميانه یکی از بازارهای هدف در حوزه صادرات صنایع چوبی بوده اما عدم انسجام و مدیریت فروش در این صنعت و فقدان نهاد حمایتی برای ساماندهی تولید و فروش در سالهای اخیر، عامل حضور رقبای خارجی در این بازارها و کاهش حجم صادرات خوشه صنعتی مبلمان شد.

مهديزاده تصریح کرد: برگزاری سمینار مشترک با تجار و بازرگانان اين کشورها برای تبادل نظر و معرفی توانایی‌های فیمابین، بازدید از بازارهای مبلمان و مذاکره با طرف‌های تجاری از دیگر برنامه‌‌های هیئت اعزامی خوشه صنعتي مبلمان خراسان رضوي محسوب می‌شود.

وي گفت: با توجه به تجارب حاصله توسط این شبکه در کنار صادرات محصولات چوبی، محصولات غذایی، شیمیایی و صنایع دستی نیز از طریق این شبکه و یا تولیدکنندگان این محصولات که با استفاده از اطلاعات بازار این کنسرسیوم از فرصتهای تجاری در این کشورها آگاه شده اند، به کشورهای cis صادر شده است.

معاون صنايع كوچك شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوي اظهار كرد: خوشه صنعتی مبلمان یکی از خوشه‌های صنعتی مصوب دور دوم سفر هیئت محترم وزیران به خراسان رضوی است که تا کنون برنامه‌هایی از قبیل تورهای صنعتی، بازاریابی مشترک و دوره‌های آموزشی تخصصی با حمایت شرکت شهرک‌های خراسان رضوی برای این خوشه برگزار کرده است./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.