معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: باید از اقبال و توجه تازه کشور‌ها و شرکت‌های توانمند اروپایی به کشور و استان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان محمدعلی طرفه در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و سالزبورگ اتریش که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، افزود: بخش دولتی و غیردولتی استان اقدامات لازم را در زمینه همکاری بیشتر با اتریش انجام خواهد داد. 

وی اضافه کرد: باید از فرصت بدست آمده ناشی از شرایط تازه سیاسی و بین المللی بخوبی استفاده شود. 

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان استانی تمدنساز با سابقه دیرین در عرصه علم، تمدن و فرهنگ و پرچمدار گردشگری کشور است، افزود: با توجه به موفقیت‌های سیاسی و بین المللی نظام اسلامی، فرصت‌های مناسبی برای کشور ایجاد شده است. 

طرفه با اشاره به ورود شخصیت‌ها و نهادهای سیاسی و اقتصادی به کشور و وجود ظرفیت‌های مختلف در اصفهان افزود: این استان از ظرفیت و زمینه‌هایی توسعه گردشگری زیادی برخوردار است که بسیاری از این ظرفیت‌ها منحصر به فرد است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: بخش زیادی از این ظرفیت‌ها با توجه به آثار تاریخی و آثار ناملموس به ثبت رسیده استان فعال شده و زمینه استفاده و ورود و توسعه گردشگران را فراهم کرده است. 

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان می‌تواند در زمینه توسعه بخش‌های حمل و نقل، صنعت و گردشگری از ظرفیت طرف اتریشی استفاده کند، افزود: بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی و وجود صنایع راهبردی استان این زمینه را فراهم کرده است تا بتوانیم از اقبال کشورهای اروپایی و شرکت‌های توانمند به کشورمان استفاده کنیم. 

طرفه با بیان اینکه اتاق بازرگانی محوریت موضوع را با پشتیبانی مدیریت استان بر عهده گرفته است، گفت: اتاق بازرگانی حلقه ارتباطی بین بخش‌های فعال استان در زمینه‌های مختلف صنایع، اقتصادی و گردشگری است. 

وی با بیان اینکه این نشست زمینه ورود شرکت‌ها و نهادهای بین المللی به کشور را فراهم کرده است، افزود: حضور تیم اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور اتریش با مسوولیت استاندار سالزبورگ این زمینه را فراهم می‌کند تا با انعقاد یک تفاهمنامه و برقراری ارتباط رسمی، فعالیت‌های اقتصادی خوبی در آینده انجام شود. 
نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و ایالت سالزبورگ اتریش با حضور هیاتی ۴۰ نفره از اتریش در زمینه‌های مختلف صنعت، گردشگری، کشاورزی و هنر در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.