جمال روشن روان، مدیرمرکز زمین شناسی منطقه شمال شرق کشور از کشف هفت تن طلای هیرد از معادن خراسان جنوبی در منطقه ۱۰۰ کیلومتری نهبندان و بصیران در اواخرسال گذشته خبر داد و گفت: طلای هیرد بهترین نوع طلای کشف شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند

روشن روان در اولین ستاد اجرایی توسعه معادن خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان از نظر تعداد معادن از وضعیت خوبی برخوردار است، اظهارداشت: در این راستا ۲۰ پروژه معدنی در استان اجرایی می شود.
وی اضافه کرد: اکتشاف قلع و تنگستین چاه کلب، اکتشاف مس و طلای پویفیری ماهرآباد، اکتشاف طلای هیردب صیران، اکتشاف طلای خونیک خوسف، اکتشاف طلا و انتیموان شوراب فردوس، اکتشاف مس کنیف سربیشه، اکتشاف مس خلیلان، اکتشاف مس گیوشاد، اکتشاف مس چا زاغو، اکتشاف مس و طلای سرخ کوه جنوب سه چنگی و… از جمله این پروژه ها است.
به گفته وی با اجرای این پروژه ها اکتشافات چشمگیری در زمینه سنگ های قیمتی خراسان جنوبی انجام می شود.
وی با بیان اینکه پوشش نقشه های زمین شناسی خراسان جنوبی در حال انجام است، افزود: تاکنون تعداد نقشه های زمین شناسی یک ۲۵۰ هزارم پوشش استان را کامل می کنند تهیه و چاپ شده است.
روشن روان با بیان اینکه در نقشه های یک ۱۰۰ هزارم نیز حدود ۶۳ است، که ۴۷ ورقه آن تهیه و چاپ شده است، افزود: هر برگ دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر را در برمی گیرد که ۱۶ ورقه باقیمانده و در دست تهیه است.
مدیرمرکز زمین شناسی منطقه شمال شرق کشور با اشاره به اینکه این ورقه ها به دلیل ناامن بودن و قرار گرفتن در مرزهای مجاور استان قرارگرفته تهیه نشده ودر اولویت تهیه قرار ندارد، تصریح کرد: هم اکنون با توجه به راه اندازی مرکز زمین شناسی در این استان باید این نقشه ها نیز تهیه شود./ب
برچسب ها: طلا ، کشف ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.