حجم مبنای هلدینگ خلیج فارس که از لحاظ ارزش روز بازار سهام به عنوان بزرگترین شرکت بورسی و مشمول اصل۴۴ شناخته شده از ضریب تعداد سهام در ۳ در ده هزارم محاسبه شده که رقم دقیق حجم مبنای آن ۷ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۵۸۴ سهم است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حجم مبنای سهام شرکت های بورسی یکی از متیرهایی است که از سال ۸۳ بکار گرفته شده و همواره مورد توجه سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی مخصوصا” درشرکت های بزرگ قرار می گیرد.

براساس این گزارش،این متغیر با درنظر گرفتن سرمایه اسمی شرکت های بورسی متفاوت است.به این ترتیب که برای شرکت های متوسط و دارای سرمایه اسمی کمتر از ۳۰۰ میلیاردتومان با محاسبه ضریب تعداد سهام در ۸ ده هزارم، شرکت عای برخوردار از سرمایه بیش از۳۰۰ میلیارد تومان ۴ در ده هزارم و برای شرکت های دارای سرمایه بیش ازهزار میلیاردتومان ۳ در ده هزارم محاسبه می شود.
 
با این حال محاسبه حجم مبنای هلدینگ خلیج فارس که از لحاظ ارزش روز بازار سهام به عنوان بزرگترین شرکت بورسی و مشمول اصل۴۴ شناخته شده از ضریب تعداد سهام در ۳ در ده هزارم محاسبه شده که رقم دقیق حجم مبنای آن ۷ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۵۸۴ سهم است.

با این اوصاف روزانه باید این تعداد سهام داد وستد شود تا نوسان قیمت سهام(۴درصد مثبت و منفی) و قیمت پایان وقت سهام آن مشخص شود.
 
هم اکنون شرکت مخابرات با داشتن جحم مبنای۱۳میلیون و ۷۶۲ هزارو۹۷ سهمی،بیشترین حجم مبنای سهام شرکت ها را دراختیار دارد.دوبانک ملت و پاسارگاد هم با ۹میلیون و ۹۳۰ هزار و ۹ میلیون سهم از دیگر شرکت های بزرگ از لحاظ حجم مبنا هستند.
برچسب ها: هلدینگ ، خلیج فارس ، بورس ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار