معاون امور بازسازي مسکن روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت: 3194 واحد مسکوني در استان بوشهر دچار آسيب شده اند که 2000 واحد آنها صد در صد تخريب شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ عزيزالله مهديان در نشست خبري امروز خود با بيان اينکه در 20 فروردين ماه سال 92 زلزله اي با ريشتر 6.1 در بوستان بوشهر در منطقه دشتي به وقوع پيوست، گفت: اين زلزله دو شهر استان بوشهر از جمله شومبه، دشتي، کاکي را دربر گرفته است.
وي در ادامه افزود: 6850 خانوار در اين مناطق ساکن بودند که 3194 واحد مسکوني در اين مناطق دچار آسيب شدند که از اين تعداد، 2000 واحد مسکوني صد درصد تخريبي و مابقي زير 60 درصد تخريب شده است.
مهديان در ادامه تصريح کرد: دولت بلافاصله پس از وقوع زلزله براي بازديد از مناطق مراجعه و در همان مناطق اعتبارات لازم را براي بازسازي مناطق تصويب کرد.
معاون امور بازسازي مسکن روستايي، در ادامه اظهار داشت:ب نياد مسکن انقلاب اسلامي نيز قبل از تامين اعتبارات کار بازسازي را آغاز کرده است.
وي در ادامه اظهار داشت: بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان فارس را به عنوان ستاد معين در مناطق زلزله ديده بوشهر مستقر کرده و در حال تجهيز امکانات و تامين مصالح است.
مهديان با اشاره به اينکه مردم اين مناطق بسيار آرام و صبور هستند، افزود: در اين مناطق بسياري از ساکنان خود واحدهاي مسکوني کار بهسازي را آغاز کرده و خوشبختانه شن و ماسه که جزو مصالح اصلي به شمار مي رود در اين مناطق به وفور يافت مي شود.
معاون امور بازسازي مسکن روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي در ادامه توضيح داد: تامين به موقع اعتبارات و شيوه تامين منابع در سرعت عمل بازسازي بسيار موثر است.
وي در ادامه يادآور شد: استان بوشهر برخلاف آذربايجان شرقي منطقه بسيار گرمسيري است، بنابراين شايد در برخي از ماه هاي سال نتوان کار بازسازي را در اين مناطق انجام داد.
مهديان در ادامه يادآور شد: تمامي امور بازسازي و بهسازي مناطق وام بلاعوض دارند که تسهيلات بازسازي بوشهر به دليل روستا و شهري بودن اين مناطق 15 ميليون تومان است. براي مناطق زلزله ديده استان بوشهر به دليل شرايط جوي خاص خود اسکان موقت در نظر گرفته نشده و مردم در چادر زندگي مي کنند./س
برچسب ها: تخریب ، مسکونی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار