وزير راه و شهرسازي و هيات همراه در سفر يك روزه به استان كرمانشاه از پروژه‌هاي عمراني راه و شهرسازي و حمل و نقل اين استان بازديد كرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در اين سفر  نيكزاد وزير راه و شهرسازي از ساخت بزرگراه كربلا، تعريض گردنه پاتاق و پروژه راه‌آهن غرب كشور بازديد كرد.

براساس اين گزارش، نيكزاد با اشاره به نقش و اهميت بزرگراه كربلا به عنوان يكي از محورهاي مواصلاتي پرتردد در كشور افزود: قطعه اول اين بزرگراه به مرحله آسفالت رسيده و قطعات ديگر آن نيز در مسير اجرا قرار دارد.

وزير راه و شهرسازي تعريض گردنه پاتاق و ساماندهي آن را اولويت اول پروژه‌هاي راه و شهرسازي استان كرمانشاه دانست و افزود: وجود برخي تاسيسات جانبي كه از گردنه پاتاق عبور كرده و نيز موضوع حفظ آثار باستاني و همچنين ترافيك‌هاي جاده‌اي در اين منطقه موجب كندي در اين پيشرفت پروژه شده است كه به منظور تسريع در عمليات اجرايي، از اين پس طبق برنامه زمان‌بندي از سوي استان، ساعاتي از شب، محور بسته خواهد شد و پيمانكار به ادامه عمليات مي‌پردازد.

نيكزاد در بخش ديگري از اين سفر در جلسه‌اي كه با حضور استاندار كرمانشاه و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد به ساير پروژه‌هاي عمراني اين استان اشاره كرد و اظهار داشت: كمربند شرقي كرمانشاه به طول 5/5 كيلومتر تا پايان خرداد ماه سال‌جاري و بزرگراه 25 كيلومتري كرمانشاه – كامياران و كمربندي غربي كرمانشاه تا پايان شهريورماه امسال به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد.

گفتني است، افندي‌زاده معاون‌ وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در جريان اين سفر به همراه وزير راه و شهرسازي از پروژه‌هاي عمراني استان كرمانشاه بازديد نموده و تصريح كرد: استان كرمانشاه يكي از حوزه‌هاي ترانزيتي مهم كشور در منطقه غرب محسوب مي‌شود كه افتتاح پروژه‌هاي ساخت بزرگراه و آزادراه در اين استان موجب رونق هرچه بيشتر ترانزيت در منطقه است.

افندي‌زاده افزود: در ايام نوروز سال‌جاري استان كرمانشاه با جابه‌جايي يك ميليون و 548 هزار نفر مسافر با وسايل نقليه عمومي جاده‌اي در منطقه غرب كشور داراي بيشترين جابه‌جايي ميزان مسافر بوده است./س
برچسب ها: راه ، شهرسازی ، بزرگراه ، نیکزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار