معاون سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اصفهان از تبدیل هشت خانه تاریخی به اماکن اقامتی ،پذیرایی خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، احمد مولایی اظهار کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی موظف به حفظ کالبد بنا بوده و برای انجام هر گونه تغییرات در بنا به مجوز این اداره نیاز دارند.
وی با اشاره به رفع موانع پیش روی این سرمایه گذاران افزود: با استفاده از لایحه شورای اسلامی شهر اصفهان،کار احیای این خانه های تاریخی آغاز شده است.
وی خاطر نشان کرد: مرمت بناها و خانه های تاریخی سازمان با هزینه های بالا تا زمانی که زندگی در آنها جریان نداشته باشد بی فایده است.
معاون سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: جاری بودن زندگی در بناهای تاریخی به حفظ و حراست از آن ها کمک خواهد کرد.
به گفته وی، به دلیل هزینه های بالای نگهداری خانه های تاریخی مالکان خصوصی توانایی تامین این هزینه ها را نداشته و ناچار باید برای تغییر کاربری ومرمت در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
در مهر سال گذشته شهرداری اصفهان لایحه ای را تهیه و به صحن علنی شورای اسلامی شهر ارائه کرد.
بر اساس این لایحه، عوارض مربوط به تعمیر، مرمت و بازسازی صدور پروانه ساختمان و یا مجوز تعمیرات، شامل عوارض زیربنا و پذیره، کسری پارکینگ و ارزش افزوده بر تراکم تمام بناهای تاریخی ثبت شده و یا مندرج در نقشه های طرح بازنگری طرح تفصیلی ،مشروط به حفظ و مرمت کالبد تاریخی بنا و با تایید میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان، صفر ریال تعیین شد.
گفتنی است : این کار با هدف حمایت از توسعه صنعت گردشگری و حفاظت، مرمت و احیای بناهای با ارزش تاریخی شهر اصفهان و تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شد و به تصویب رسید. /ب

برچسب ها: اصفهان ، خانه های ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.