براساس مطالعات جدید پژوهشگران رعايت رژيم غذايي فيبردار نقش مهمي در سلامت قلب جوانان و ميانسالان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، محققان كشف كرده اند جوانان بين سنين 20 تا 39 سال و ميانسالان بين سنين 40 تا 59 سال، داراي يك رژيم غذايي پرفيبر در مقايسه با افراد داراي يك رژيم غذايي كم فيبر به طور معناداري كمتر با خطر ابتلا به بيماري قلبي- عروقي مواجه هستند.
يافته هاي اين تحقيق نشان مي دهد رژيم غذايي پرفيبر مي تواند به كاهش وزن، كلسترول خون و بهبود پرفشاري- خون عوامل تعيين كننده در افزايش خطر مادام العمر ابتلا به بيماري قلبي و عروقي- كمك كند.
اما اين مقدار فيبر بايد از مواد غذايي كامل تامين شود نه مواد غذايي فرآوري شده فيبردار، مكمل ها و نوشيدني ها. ممكن است يك ماده غذايي فرآوري شده غني از فيبر باشد، اما بيشتر از يك عدد سيب كه داراي همان مقدار فيبر است، سديم و احتمالا كالري دارد.
اين تحقيق همچنين نشان مي دهد، رعايت رژيم غذايي پرفيبر در سنين 60 تا 79 سالگي رابطه معناداري با كاهش خطر ابتلا به بيماري قلبي و عروقي ندارد و احتمالا مصرف طولاني مدت مواد غذايي پرفيبر مي تواند نقش قابل توجهي در سلامت قلب و عروق و كاهش خطر بيماري هاي قلبي ايفا كند؛ چرا كه سالمندان از قبل با خطر بيماري هاي قلبي مواجه بوده اند و نمي توانند با اقدام به رعايت رژيم غذايي پرفيبر اين خطر را كاهش دهند./ب

برچسب ها: غذا ، فیبر ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.