صندوق بين المللي پول در گزارش جديد پيش بيني کرد اقتصاد ايران گرچه در حال حاضر متاثر از تحريم هاي کشورهاي غربي رشد چشمگيري ندارد ، اما در سال 2014 روند صعودي خواهد داشت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ صندوق بین المللی پول عقیده دارد یک سوم از کشورهای ثروتمند جهان هنوز با چالشهای بزرگ بودجه ای سر و کار دارند و موظفند به سالم سازی هزینه های دولتی خود با تلاش های بی سابقه روی آورند. 
                                             

الیویه بلانشار اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول گفت : ما از احیای دوسرعته اقتصادی به احیای سه سرعته اقتصادی رسیده ایم. اقتصادهای نوظهور هنوز آهنگ خوبی دارند. در اقتصادهای توسعه یافته ، تفاوتی آشکار بین آمریکا و منطقه یورو پدید آمده است. صندوق بین المللی پول در پیش بینی های جدید خود پیش بینی کرده است رشد اقتصادی جهان در سال دوهزار و سیزده به سه و سه دهم درصد خواهد رسید این رقم پیشتر سه و نیم درصد برآورد می شد.

در منطقه یورو صندوق بین المللی رشد اقتصادی سه دهم درصدی را برای سال 2013 و یک و یک دهم درصدی را برای سال دوهزار چهارده پیش بینی کرده است. این رقم برای آمریکا یک ممیز نه دهم درصد در سال 2013 و سه درصد برای سال 2014 خواهد بود.به گفته صندوق بین المللی پول در حالی که اعتراضهای فزاینده ای در اروپا به ریاضت اقتصادی وجود دارد ، هیچ راه حل جایگزینی برای برنامه های سالم سازی بودجه های دولتی وجود ندارد. 

کارلو کوتارلی تحلیلگر اقتصادی صندوق بین المللی پول درباره چالشهای پیش روی اروپا گفت ریاضت بودجه ای مثل دارو است باید از آن مصرف کرد اما اگر زیادی مصرف شود مضر می شود. باید میزان مناسبی از این دارو را به کار گرفت و این مهمترین چالش اروپا است. باید ریاضت به اندازه کافی باشد. اروپا باید ارقام دقیقی از برآوردهایش را اعلام کند. این اتحادیه باید به هدف خود یعنی سه درصد کسری بودجه برسد اما این رقم نباید در تاریخی مقرر به دست آید. اتحادیه اروپا در حال نشان دادن انعطاف از خود است و این جای خوش بینی دارد. 

وی درباره بدهی آمریکا گفت باید تصمیمی درباره ایجاد تعادل بین درآمدها و هزینه های دولتی در آمریکا گرفته شود. این تصمیم در کنگره برای میان مدت به دست نیامده است. وی ادامه داد سریعترین آهنگ رشد اقتصادی در بازارهای نوظهور مشاهده می شود. بازارهای نوظهور از بحران سال های 2008 و 2009 کمتر آسیب دیدند و رشد این کشورها همچنان ادامه دارد. این فرایند همچنان در میان مدت ادامه خواهد داشت. 

گفتني است بر اساس اين گزارش تحريم هاي کشورهاي غربي نتوانسته نتيجه مطلوب را در اقتصاد ايران ايجاد کند . اين صندوق پيش بيني ميکند که در سال 2014 اقتصاد ايران روند صعودي خواهد داشت .


                                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
                                          
برچسب ها: فلسطین ، تحول ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار