اتحاديه اروپا و ژاپن روز دوشنبه به منظور فراهم کردن زمينه براي انعقاد يکي از بزرگ ترين قراردادهاي تجارت آزاد در جهان، اولين دور گفتگوها را برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ؛ هر دو طرف بر اهميت منافع اين قرارداد آ‌زاد تجاري که سي درصد توليدات اقتصادي و چهل درصد تجارت جهان را در بر مي گيرد، تاکيد کردند و هشدار دادند به دليل اينکه منافع دو طرف از حساسيت خاصي برخوردار است، مذاکرات در اين زمينه دشوار خواهد بود.

رييس تيم اقتصادي اتحاديه اروپا گفت:ما مدت ها بود که منتظر اين مذاکرات بوده ايم و به نظر مي رسد اکنون زمان انجام آن فرا رسيده است.وي افزود: ما مي دانيم که انجام مذاکرات در اين زمينه دشوار خواهد بود اما به علت اينکه يکديگر را درک مي کنيم، در اين زمينه خيلي خوش بين هستيم.

جون يوکوتا، همتاي ژاپني وي نيز با بيان اينکه اين  موضوع بسيار مهم و حساس است گفت: از اينکه در بروکسل هستيم، خيلي خوشحاليم.وي تاکيد کرد: ما مايل هستيم براي بستن يک قرارداد دوجانبه تجاري با شما همکاري کنيم. رييس تيم اقتصادي اتحاديه اروپا در پايان تاکيد کرد دومين دور گفتگوها ميان دو طرف در ماه ژوئن در توکيو برگزار خواهد شد. 

                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: اتحادیه ، اروپا ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار