فروش محصولات گوشتی "حلال" آميخته با گوشت خوک در آلمان و سوئد

رسانه‌های سوئد از فروش محصولاتی در اين كشور خبر دادند كه علی‌رغم داشتن نشان «حلال» حاوی گوشت خوك هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، به نوشته رسانه های سوئدی محصولات گوشتی در كشور اسلونی توليد می‌شوند و نشان استاندارد حلال دارند، ولی بر طبق آزمايش‌های صورت‌گرفته، حاوی 10 درصد گوشت خوك هستند.

آژانس غذايی سوئد با انتشار بيانيه‌ای اعلام كرد: ما پس از اين، نتايج تحليل‌ها و آزمايش‌ها را به مقامات اتحاديه اروپا ارائه خواهيم كرد تا تصميمات لازم درباره تخلف شركت توليدكننده اين محصولات گوشتی را اتخاذ كنند.

در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: وجود گوشت حيواناتی كه بر طبق تعاليم دينی مسلمانان حرام هستند، در محصولاتی كه به نام حلال فروخته می‌شوند، به هيچ‌وجه قابل قبول نيست و به همين دليل، شركت‌هايی كه تعهد دارند تا محصولات مطابق با شريعت اسلامی به مشتريانشان عرضه كنند، در قبال تعهدتشان مسئولند.

همچنين در خبر ديگری نيز اعلام شده است كه برخی شركت‌های ايتاليايی نيز در محصولات خود از گوشت حيوانات حرام استفاده می‌كنند و نشان «حلال» بر آن‌ها می‌زنند.

بر اساس گزارش كارشناسان انجمن حلال ايتاليا به عنوان نماينده شورای جهانی محصولات حلال، از بين سيصد كشتارگاه در شهر ميلان كه محصولات حلال به مردم عرضه می‌كنند، حدود دويست كشتارگاه، در برخی موارد گوشت حرام نيز به گوشت حلال اضافه می‌كنند.

كارشناسان انجمن حلال ايتاليا شكايتی عليه اين كشتارگاه‌های متخلف تنظيم كرده و تحويل مقامات قضايی داده‌اند.

برچسب ها: محصولات ، گوشتی ، حلال ، سوئد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار