سفیر سابق ایران در چین با بیان اینکه مردم ونزوئلا بر اساس شرایط موجود تصمیم گرفتند تا مديريت چاوز همچنان در کشورشان، استمرار داشته باشد، گفت: در حالی که آمریکا بیش از سه دهه گذشته در تلاش برای دخالت در امور کشورمان همواره با شکست روبه‌رو بوده است می‌توان نمونه دیگر آن را در عدم موفقيت يک چهره حامي آمريکایی در انتخابات ونزوئلا مشاهده کرد.

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شرایط سیاسی و اجتماعی بسیار متفاوت ایران و ونزوئلا گفت: با توجه به شرايط متفاوت کشورمان و ونزوئلا و همچنين قوانين و مقررات انتخاباتی متفاوت، مقایسه این دو کشور با یکدیگر را امری بسیار دشوار ساخته است.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم ونزوئلا بر اساس شرایط موجود تصمیم گرفتند تا مديريت چاوز همچنان در کشورشان، استمرار داشته باشد، گفت: در حالی که آمریکا بیش از سه دهه گذشته در تلاش برای دخالت در امور کشورمان همواره با شکست روبه‌رو بوده است می‌توان نمونه دیگر آن را در عدم موفقيت يک چهره حامي آمريکایی در انتخابات ونزوئلا مشاهده کرد.
 
منصوری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نحوه عملکرد کاندیداهای منتخب در آن، افزود: در ايران کانديداهاي ریاست جمهوری علی‌رغم بسیاری از اشتراکات در مواضع‌شان که اما در نحوه اجرایی برنامه‌های خود با یکدیگر بسیار متفاوت عمل می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: در حالي که می‌توان تفاوت در ارائه دیدگاه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری در ونزوئلا را به وضوح مشاهده کرد که این نمونه بارز دیگری در تفاوت‌های میان انتخاب ریاست جمهوری هر دو کشور تلقی می‌شود.
 
سفیر سابق ایران در چین در پایان با تاکید بر اینکه آمريکايي‌ها بر این تصور واهی که با اعمال نفوذشان پس از چاور و روی کار آمدن فرد مورد نظرشان می‌توانند تمامی دستاوردهاي دوره‌های گذشته را از بين ببرند، خاطر نشان کرد: در حالي که در ايران رئيس‌جمهور تنها بخشي از حاکميت قلمداد می‌شود و پس از روی کار آمدن نمی‌تواند تمامی کشور را دستخوش تغییرات سازد.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار