"نيکلاس مادورو"، با کسب هفت ميليون و 505 هزار و 338 راي معادل 50.66 درصد آرا به عنوان رييس جمهور ونزوئلا انتخاب شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، شوراي ملي انتخابات ونزوئلا اعلام کرد  براساس حدود 99 درصد آراي شمارش شده، نيکلاس مادورو با کسب 50.66 درصد آرا به عنوان رييس جمهور ونزوئلا انتخاب شد.

شوراي انتخابات ملي ونزوئلا نيز اظهار داشته كه 99 درصد آرا شمرده شده و نتيجه انتخابات "خدشه ناپذير" و قطعي است. 


براين اساس، ميزان آراي انريکه کاپريلس هفت ميليون و 270 هزار و 403 راي معادل 49.7 درصد بوده است. در مجموع،  نيکلاس مادورو در اين انتخابات فقط 234 هزار و 935 راي بيشتر از کاپريلس کسب کرد و رييس جمهور شد.

شمارش آرا دیشب پس از بسته شدن مراکز رأی گیری آغاز شد.

 

مسئولان ونزوئلایی تأکید کردند که این انتخابات در فضایی کاملا آرام و به صورت طبیعی برگزار شد.

کميسيون انتخاباتي ونزوئلا اعلام کرد که مادورو در انتخابات رياست جمهوري اين کشور پيروز شده است.


طرفداران "نیکلاس مادورو" در محله‌های مختلف کاراکاس به جشن و شادی مشغولند. ستاد انتخاباتی نیکولاس مادورو از طرفدارانش خواسته است که مقابل کاخ ریاست جمهوری جمع شوند.


"نيكولاس مادورو" پس از اعلام خبر پيروزي اش؛ از مقامات مسئول انتخاباتي ونزوئلا خواست تا اجازه دهند بررسي هاي لازم در مورد نتايج انتخابات انجام شود و به شكايات هواداران نامزد رقيب رسيدگي شود. 


مادورو همچنين مردم ونزوئلا را به ارامش فراخواند. مادورو در ادامه سخنراني خود در جمع هوادارانش افزود "ما خواهان خشونت نيستيم، ما خواهان صلح هستيم. من پيش تر نيز از كميسيون ملي انتخابات ونزوئلا خواسته بودم تا به شكايات رسيدگي نمايد." 

در همين حال "انريكه كاپريلس" رقيب مادورو از وجود برخي اقدامات در جهت تغيير نتايج انتخابات روز گذشته اين كشور خبر داد و افزود برخي ها در صدد تغيير اراده ملت ونزوئلا هستند.


رقيب انتخاباتي "نيكلاس مادورو" جانشين "هوگو چاوز" رييس جمهور فقيد ونزوئلا كه پيروزي خود در انتخابات جاري رياست جمهوري آن كشور را دقايقي پيش اعلام كرد اظهار داشته كه شكست در انتخابات را نمي پذيرد و معتقد است كه مادورو بازنده انتخابات است.

کاپريلس در ادامه خاطر نشان ساخته كه مي بايستي تمامي آراي صندوق هاي راي در ونزوئلا مورد بازشماري قرار گيرند. پيش تر نيز كاپريلس مدعي شده بود كه رقيب انتخاباتي وي در صدد مهندسي انتخابات و دست بردن در نتايج است. وي همچنين گفته بود كه "امروز، تمامي ونزوئلايي ها يك گزارشگر هستند" و خطاب به هوادارانش افزوده بود "در صورتي كه تقلبي مشاهده كرديد آن را در رسانه هاي اجتماعي اعلام نماييد." 


كاپريلس همچنين در جريان سخنراني در جمع هوادارانش كمي پس از نيمه شب گذشته اظهار داشت "ما نتيجه اي متقاوت از انتخابات را بدست آورده ايم." وي همچنين مادورو را متهم به تقلب انتخاباتي كرد و افزود "آقاي مادورو، اگر شما پيش تر به نقض قانون متهم شده بوديد امروز بيش از گذشته اقدامات غير قانوني انجام داده ايد. 


نیکلاس مادورو پیش از آن، پست معاونت ریاست جمهوری را داشت. چاوز در شامگاه پانزدهم اسفند پس از 2 سال مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. چاوز در سال 1999 به قدرت رسید و در هفتم اکتبر 2012 برای یک دوره 6 ساله دیگر بعنوان رئیس جمهور انتخاب شد. چاوز از ژوئیه گذشته 4 بار در کوبا تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.


برنده انتخابات، روز جمعه به عنوان رئیس‌جمهوری جدید سوگند یاد خواهد کرد.

مادورو تا سال ۲۰۱۹ رئیس‌جمهور خواهد بود تا دوره شش ساله‌ای را که هوگو چاوز شروع کرد و با مرگ او ناتمام ماند به پایان برساند.

"نیکلاس مادورو" بر ادامه سیاست‌های هوگو چاوز و حمایت از حقوق فقرا و قشر آسیب پذیر تاکید دارد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مسعود کریمی
۱۴:۵۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
مبارکش باشه اگه غیر از این می شد تعجب می کردیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید بارانی
۰۹:۴۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
خدا را شکر
Germany
محمد حسین
۰۹:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
امروز همه مردم جهان به مخالفت با امریکا برخاسته و این انتخاب هم مشت محکمی بر دهان امریکایی هاست
آخرین اخبار