وزیر امور خارجه ایران توقف درگیری‌ها، گفت‌وگو میان دولت سوریه و مخالفان، مراجعه به آرای عمومی و عدم مداخله از سوی کشورهای خارجی را راه‌حل نهایی بحران سوریه عنوان و آمادگی کشورمان را برای ایجاد زمینه‌های ‌گفت‌وگو میان دولت سوریه و مخالفان این دولت اعلام کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «خالد بن هلال بن ناصر المعولی» رئیس مجلس شورای سلطنتی عمان عصر روز شنبه با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه و موضوعات مهم منطقه ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.‬

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح روابط میان دو کشور ایران و عمان بر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی تأکید کرد و موضوع صادرات گاز ایران به عمان را نیز مورد توجه قرار داد.‬

‫صالحی با اشاره به مسائل منطقه به‌ویژه تحولات  سوریه و  بحرین به تشریح سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.‬

وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی برای بازگشت آرامش به سوریه، وضعیت موجود در این کشور را به نفع هیچکس از طرفین ندانست و برخی اقدامات مداخله جویانه خارجی در سوریه را در راستای اهداف سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی ارزیابی کرد.

صالحی با تأکید بر اینکه بحران سوریه هیچ‌گونه راه حل نظامی ندارد، توقف درگیری‌ها، گفت‌وگو میان دولت سوریه و مخالفان، مراجعه به آرای عمومی و عدم مداخله از سوی کشورهای خارجی را راه‌حل نهایی بحران سوریه عنوان و آمادگی کشورمان را برای ایجاد زمینه‌های ‌گفت‌وگو میان دولت سوریه و مخالفان این دولت اعلام کرد.

‫همچنین رئیس مجلس شورای سلطنتی عمان  بر حل بحران سوریه از طریق راه‌حل سیاسی و پرهیز از هرگونه خشونت و خونریزی تأکید کرد.

وی راه حل نظامی و توسل به سلاح در سوریه برای حل این بحران را مردود دانست و مذاکره میان دولت و مخالفان حکومت را تنها راه حل این بحران تلقی کرد.

رئیس مجلس شورای سلطنتی عمان با اظهار امیدواری نسبت به توسعه بیش از پیش روابط میان جمهوری اسلامی ایران با کشورش، سیاست اصولی و روشن عمان را از عوامل مهم در توسعه و تحکیم روابط با کشورمان برشمرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار