اگر به طور بهينه از صنايع گردشگري به طور کامل استفاده شود اين صنعت مي تواند با صنايع ديگر برابري کند.

عاليه حکيم، کارشناس ارشد برنامه ريزي توريسم در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به درآمد بالاي ناشي از گردشگري در مقايسه با صنايع گفت: در صورتي که برنامه ريزي دقيق در زمينه گردشگري داشته باشيم گردش مالي ناشي از گردشگري در ايران مي تواند چندين برابر صنايع ديگر باشد.
وي گفت: عوامل مهمي در اين زمينه نقش دارد به طوري که بخش بزرگي از درآمدهاي گردشگري مستقيما بين توريست و صاحب کسب و کار مبادله مي شود.
حکيم با بيان اينکه زمينه  اشتغال در گردشگري براي تمام اعضاي يک خانواده فراهم است گفت: زماني که در يک خانواده يک نفر در عرصه گردشگري وارد مي شود معمولا فرد بيکاري در آن خانواده نمي ماند چون اين صنعت يک فعاليت گروهي مي خواهد و کسي که براي گردش به شهري سفر مي کند به راحتي پول خود را خرج مي کند.
وي تاکيد کرد: توريسم مقاوم ترين کسب و کار نسبت به رکود و بحران هاي مالي جهان است.
وي خاطرنشان کرد: اهميت توريسم خارجي بيشتر از توريسم داخلي است چون در توريسم داخلي پول درخور کشور جابجا مي شود اما در توريسم خارجي گردشگر با ورودش پول توليد مي کند و اگر توجه کافي به اين صنعت با توجه به ظرفيت هاي موجود در ايران داشته باشيم مي توانيم به صنعت گردشگري همانند صنايع ديگر توجه کنيم./س
برچسب ها: گردشگری ، صنعت ، توریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار