پزشکان در جدیدترین پژوهش ها به تاثیر فراوان تبلیغات تلویزیونی بر روی نوجوانان به ویژه تبلیغ انواع خوراکی ها پی برده اند که سبب تغییر عادات غذایی آنها می شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ نوجوانان امروزه به طور متوسط در حدود 3 ساعت از وقت خود را هر روز صرف دیدن تلویزیون می کنند  و در نتیجه تبلیغات فروانی در خصوص مواد غذایی و خوراکی ها و تنقلات می بینند.

 گفتنی است پژوهشگران در یک مطالعه در دو گروه از نوجوانان به یک گروه تبلیغ خوراکی های سالم و یک گروه تبلیغ خوراکی های فاقد ارزش غذایی بالا را نشان دادند و به این نتیجه دست  یافتند که نوجوانان به شدت تحت تاثیر تبلیغات قرار می گیرند و حتی اگر  در گذشته خوراکی ها و تنقلات کم ارزش از نظر غذایی می خوردند، دیدن تبلیغات غذاهای سالم، به خوردن این غذاها بسیار علاقه مند شدند، و استفاده از رژیم غذایی سالم را در هفته رعایت کردند./ح
برچسب ها: تبلیغ ، غذا ، نوجوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار