معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران جزو 11 کشور است که به شاخصهای سال 2015 میلادی (1394) به بعد دست یافته است.

دکتر فاطمه رخشانی در حاشیه بازدید از بیمارستان گلابچی کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: 23 شاخص از جمله مرگ و میر کودکان، مادران، ابتلا به بیماریهای سل،مالاریا، ایدز و دیگر شاخصهای مربوط به سلامت و مرتبط با بهداشت وجود دارد که ایران سریع تر از دیگر کشورهای دنیا به این شاخصه برای سال 2015 به بعد دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای دنیا برای این شاخصها برنامه ریزی می کنند افزود: ایران شاخصهای سبک زندگی را برای پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر پیشنهاد کرده است.

به گفته وی، سبک زندگی مولفه های زیادی از جمله سه عامل مصرف تغذیه صحیح، تحرک و فعالیت بدنی و عدم مصرف دخانیات دارد که نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مصرف تغذیه نادرست، عدم تحرک و مصرف دخانیات عامل ابتلا به 75 درصد از بیماریهای غیر واگیر است افزود: در صورتیکه برای این سه عامل برنامه ریزی صحیح انجام شود از بروز 75 درصد افراد به بیماریهای غیر واگر جلوگیری می شود.

گفتنی است فاطمه رخشانی معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح کلینیک سطح سه فشار خون در بیمارستان متینی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان و بررسی و ارزیابی نحوه اجرای طرح به این شهرستان سفر کرده بود./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.