مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی گفت : حفظ هویت فرهنگی کشور در جامعه از ضروریات است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سید سعید سرابی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ملت شریف و نجیب ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری حق مسلم خویش می‌داند که در قلمروهای وسیع و گوناگون علم و ادب و معرفت اصیل انسانی گلبانگ سربلندی و افتخار بر آسمان زند و بر توانمندی ها و قابلیت های سرشار خویش ببالد.

وی افزود: این آثار و مفاخر فرهنگی، ایران را در عقبه‌های سخت و نفس‌گیر روزگاران و در برابر تندبادهای شدید فتنه و تباهی مصون و استوار نگاه داشته است و پاسداشت مفاخر در اصل بزرگداشت ارزش‌های تاریخی و فرهنگی کهن ایران اسلامی است.

سرابی تصریح کرد: باید در حفظ هویت فرهنگی ملت سخت کوش بود که این امر در گرو پرداختن به افتخارات گذشته و اشاعه و توسعه آن است و باید هر چه بیشتر و بهتر نسبت به گذشته به جهانیان ارائه شود.

دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: عطار عارف کامل، شاعر درست گفتار و اندیشمند ژرف‌نگری است که اوج اندیشه، معرفت ناب ایرانی و اسلامی را در قالب آثار نغز و پر مغز خویش فراروی مشتاقان و شیفتگان معارف الهی و انسانی قرار داده است.

وی یادآور شد: از این نظر حقی بزرگ و غیر قابل انکار بر گردن بشریت دارد و عمق علم و دانش و عرفان مفاخر نیشابور آنقدر عمیق و پر محتوا است که هر سال می‌توان به گوشه‌ای از این دریای ژرف پرداخت و مضامین جدیدی را از آن به جامعه تشنه معارف ناب و پر مایه ارائه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: مفاخر نیشابور به عطار و خیام ختم نمی‌شود بلکه بر اساس ادعای تمامی صاحب نظران و مورخان صدها تن از مفاخر جهان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، ادبی در خاک فرهنگ شهر ایران؛ نیشابور، خفته‌اند.

سرابی افزود: پرداختن به هر کدام از این شخصیت‌ها علاوه بر سیراب کردن آبشخورهای فرهنگی می‌تواند مبنای مناسبی برای توسعه نیشابور بزرگ باشد که فضل بن شاذان یکی از این بزرگان است/س 

برچسب ها: حفظ ، هویت ، فرهنگی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.