رئیس جمهور به طرح دولت برای احداث قطار سریع ‌السیر در شمال کشور اشاره کرد و گفت:به مردم شمال مژده می‌دهیم که عملیات اجرایی این طرح در همین دولت دهم آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران احمدی نژاد  با اشاره به اینکه این سفر توفیقی بود تا 2 طرح بزرگ برای مردم مازندران و همچنین مردم ایران به نمایش درآید، افزود:این سفر آغاز عملیات اجرایی راه سه هزار تنکابن به الموت قزوین و همچنین افتتاح قطعه چهارم آزادراه تهران شمال به طول 21 کیلومتر را در پی داشت.

وی با اشاره به این نکته که ارتباط میان جنوب و شمال البرز از راه های گوناگون برای همه مردم ایران اهمیت دارد،تصریح کرد:مردم ایران علاقه‌مندند حداقل سالی یک بار به شمال ایران به ویژه مازندران سفر کنند و مردم شمال نیز دوست دارند به نقاط مختلف ایران سفر کنند اما جاده‌های قدیمی جوابگوی این حجم از مسافران نیست و نیاز است جاده‌ها و آزادراه‌هایی با امکانات پیشرفته ساخته شود که این امر در دولت نهم و دهم تصمیم‌گیری شد تا اصلاح جاده‌ها انجام پذیرد.

رئیس جمهور گفت:20سال از آغاز عملیات آزاد راه تهران شمال می‌گذرد اما این کار به پایان نرسید ولی در دولت دهم و در این 2 سال آخر ما تمام تلاش‌مان را کردیم تا طلسم این آزادراه شکسته شود که قطعه چهارم آن از ابتدای سال 92 برای مردم ایران بازگشایی شد.

وی افزود : 32 کیلومتر از قطعه اول این آزادراه تا پایان سال 92 به اتمام خواهد رسید و تصمیم گرفته شد ادامه عملیات اجرایی 2 قطعه وسط این آزادراه که کاری بس دشوار است به بنیاد مستضعفان سپرده شود تا هرچه زودتر این کار به پایان برسد.

رئیس جمهور با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آزادراه تنکابن ـ الموت ـ قزوین تصریح کرد : کار این آزادراه از سمت قزوین آغاز شده است و با جدیت به پیش می‌رود و امروز نیز کار آن از سمت تنکابن به صورت رسمی آغاز شد تا یکی از دغدغه‌های ما برطرف شود زیرا کار را به دست مردانی سپردیم که کار در شب و روز برایشان فرقی نمی‌کند و ما امیدوارم هرچه سریع‌تر این کار نیز به پایان برسانند.

احمدی‌نژاد گفت: یک طرح بزرگ باید امکانات داشته باشد تا بتواند پیش رود و به سرانجام برسد و ما در تلاشیم امکانات موجود را برای پروژه‌ها را مهیا کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که فرض شود کار آزادراه‌ها منتهی به شمال به پایان برسد، در این وضعیت در کمتر از چند ساعت شاهد سرازیر شدن خیل عظیمی از مسافران به سوی شمال کشور به ویژه مازندران می‌شویم، افزود : با اینکه مردم این دیار مردمانی مهمان‌نواز هستند و با رویی گشاده از مسافران استقبال می‌کنند اما زیرساخت‌ها برای این جمع شناور کافی نیست و نیاز است زیرساخت‌ها در این خطه هرچه سریع‌تر آماده شود تا هم مسافران و هم مردم بتوانند زندگی خوب و آرامش‌بخشی داشته باشند.

رئیس جمهور به طرح دولت برای احداث قطار سریع ‌السیر در طول شمال کشور اشاره و تصریح کرد : به مردم شمال مژده می‌دهیم که عملیات اجرایی این طرح در همین دولت دهم آغاز می‌شود.

احمدی نژاد گفت : منطقه شمال یک منطقه استثنایی برای کشور است که آثار اقتصادی زیادی دارد و ما باید از این ظرفیت‌ها که حتی خیلی از آنها برای ما ناشناخته است ابتدا شناسایی و به کار برده شود.

وی افزود : ظرفیت‌های ملت ما نامحدود است و هر چیزی در جهان ساخته می‌شود مردمان و جوانان کشور ما آن را به بهترین شکل در خود کشور می‌سازند و دولتمردان و مسئولان باید این ظرفیت‌ها را که توسط همین مردم کشف می‌شود به نحو احسن مورد بهره‌برداری قرار دهند.

رئیس جمهور با اشاره به این موضوع که ایران را باید خودمان بسازیم، خاطرنشان کرد: برخی‌ها نمی‌خواهند ایران به قله موفقیت برسد و الگویی برایی دیگران باشد و ما باید این حصار و نقطه امید دشمنان را در هم بشکنیم و ایران را طوری بسازیم که دشمنان مایوس شوند./س

برچسب ها: ساخت ، قطار ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.