پنجمین سمپوزیوم بین‌‌المللی مجسمه‌سازی تهران با استقبال مجسمه‌سازان سراسر دنیا روبرو شد، هنرمندان 36 کشور جهان برای حضور در این سمپوزیوم اعلام آمادگی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، با پایان مرحله دریافت آثار بخش بین‌الملل پنجمین سمپوزیوم مجسمه‌‌سازی تهران، آثار 80 هنرمند از 36 کشور جهان به دبیرخانه این سمپوزیوم رسید.
هنرمنداني از كشورهاي قاره‌هاي مختلف آسيا، اروپا، اقیانوسیه و آسيا از جمله؛ اسپانيا، استراليا، انگلیس، اندونزي، اوكراين، ايتاليا، بلغارستان، بلژيک، روسيه، كوبا، عراق، سوریه، كره جنوبی، تركيه، هند، تایوان، شیلی، اروگوئه، اسلونی، کرواسی، مقدونیه و ... در پنجمین سمپوزیوم بین‌‌المللی مجسمه‌‌سازی تهران شركت كرده‌اند.
لازم به یادآوری است، پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران (یادواره خلیج فارس) به صورت غیر رقابتی با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش‌های هنری، تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها، در زمینه مجسمه سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار، همزمان با روز خـلیج فـارس، در اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود.
پنجمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران در دو بخش اصلی و دانشجویی برگزار خواهد شد و در بخش اصلی این رویداد 10 هنرمند ایرانی و 7 هنرمند خارجی با نظر شورای انتخاب آثار حضور خواهند داشت. همچنین در بخش دانشجویی که مختص دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌ی مجسمه سازی است، آثار 10 دانشجو که تجربیاتی از مجسمه‌سازی با چوب داشته باشند، در این سمپوزیوم شرکت خواهد کرد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار