عظيم قيچي‌ساز کوهنورد باسابقه کشورمان هم اکنون در بيس کمپ ماکالو حضور دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: پر افتخارترين کوهنورد ايران هم اکنون در بيس کمپ ماکالو در ارتفاع 5600 متري قرار دارد و قصد دارد در چند روز آينده براي فتح قله 8464 متري اين قله در منطقه نپال اقدام نمايد.

در ادامه اين گزارش آمده است: اين يازدهمين اعزام قيچي‌ساز به قلل 8 هزار متري است و نخستين کوهنورد ايراني است که در کارنامه خود 10 صعود به اين قله‌ها را دارد البته اين کوهنورد نام آشناي کشورمان در کارنامه خود صعود به قلل هفت هزار متري شامل اسپانتيک در پاکستان پود به دا در قزاقستان و نوشاخ در افغانستان است.

اين گزارش مي‌افزايد، در دنيا 14 قله هشت هزار متري وجود دارد که 29 نفر از کوهنوردان کشورهاي سوئيس، آلمان، لهستان، اسپانيا، کره جنوبي، ايتاليا اقدام به فتح همه آنها کردند و در اين بين اميدواريم عظيم قيچي‌ساز کوهنورد يکه تاز ميهن‌مان بتواند بقيه اين قلل را فتح کند و افتخارات ديگر به کارنامه خود و ايران بيافزايد.

گزارش ديگري عنوان مي‌کند: مريم کاظمي يکي ديگر از کوهنوردان کشورمان امروز 21 فروردين در حال تدارک و کوهپيمائي به سمت کمپ اصلي قله کانچن چونگا است. اين کوه 8586 متر ارتفاع دارد و از قلل بالاي هشت هزار متري به حساب مي‌آيد.

گزارش ديگري يادآور مي‌شود، وي 15 فررودين کشورمان را به مقصد بيرآثناتهاز ترک کرده است و از آنجا از طريق هواپيما راهي کاتماندو شده است و از آنجا نيز با ماشين راهي ايلام شده است و 20 فروردين نيز از اين منطقه راهي سينام شده است.

گزارش ديگري بيان مي‌کند: سيزدهيمن دوره مسابقات سنگنوردي کشور قرار است اواخر فروردين در تهران برگزار شود.

اين گزارش مي‌گويد: اين مسابقات به مناسب ايام‌ الله دهه فجر برگزار خواهد شد و به دليل نبود منابع مالي از بهمن سال 91 به فروردين 92 موکول شد.

در پايان گزارش خاطر نشان مي‌شود: دوازدهيمن دوره اين مسابقات نيز سال 90 در زنجان برگزار شد و تعدادي از سنگنوردان خارجي در آن شرکت داشتند./مح
برچسب ها: قله ، فتح ، کوهنورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار