آیین بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای، روز چهارشنبه در منطقه هسته ای (UCF) اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مدیر عامل و رییس منطقه هسته ای اصفهان در این آیین گفت: ایران با سرعت قابل توجهی در حال دستیابی به دانش فناوری صلح آمیز هسته ای است.

ˈمحمدرضا رضوانیان زادهˈ افزود: ما این موفقیت ها را مرهون رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری، کارکنان سازمان انرژی اتمی و مناطق هسته ای و ایمان و عزم ملت تاریخ ساز ایران هستیم.

وی با بیان اینکه دستیابی به فناوری هسته ای یکی از ملاکهای توسعه یافتگی جوامع امروز است، تصریح کرد: صنعت هسته ای در جهان در انحصار سیاسی معدودی از کشورهایی قرار گرفته که بعنوان ابزار قدرت از آن استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: ایران در این عرصه با داشتن دانش فناوری در کلیه فرایندهای چرخه سوخت هسته ای و با رعایت کامل ایمنی هسته ای و کاربرد صلح آمیز آن در بخشهای سلامت، کشاورزی و صنعت در راستای افزایش کیفیت زندگی مردم در حال شکستن این انحصار سیاسی است.

رییس منطقه هسته ای اصفهان افزود: همراهی مردم و هوشیاری رهبر معظم انقلاب، موانع موجود در این راه را شکسته است.

وی اظهار کرد: هیچکس نمی تواند جلوی ملتی که خود را باور کرده است را بگیرد.

همسر شهید ˈمسعود علی محمدیˈ، یکی از شهدای هسته ای کشور نیز در این آیین گفت: کار کردن برای کارکنان مناطق و نیروگاه های هسته ای کشور در شرایط موجود بسیار دشوار است.

منصوره کرمی افزود: با این حال جوانان و متخصصان هسته ای کشورمان با ایمان قوی به خدا و مسوولیت پذیری در حال خدمت رسانی به کشور و مردم خود هستند.

وی رمز موفقیت متخصصان هسته ای کشور را همراه شدن ایمان و علم خواند و تصریح کرد: دشمن به همین منظور ما را هدف گرفته است و دانشمندان ما را ترور می کند.

وی تاکید کرد: دشمنان ما با ترور دانشمندان هسته ای ایران نشان دادند که به چه ذلتی افتاده و از مقابله با ما ناامید شده اند.

این آیین با حضور معاون چرخه سوخت سازمان انرژی اتمی کشور، کارکنان منطقه هسته ای اصفهان و مسوولان استان اصفهان برگزار شد./ک
 
منبع:ايرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.