با آغاز نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در روستای رمنت بابل کشت این محصول در مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،استان مازندران دارای 230 هزار هکتار شالیزار است که سالانه حدود یک میلیون و 400 هزار تن شلتوک معادل 900 هزار تن برنج سفید در این اراضی تولید می شود.

مازندران با تولید 42 درصد این محصول در کشور رتبه نخست را در کشور داراست.

استاندار مازندران در مراسم آغاز به کار نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در روستای رمنت بابل با بیان اینکه برنج‌کاران از بذرهای پرمحصول در کشت برنج استفاده کنند، گفت: ارقام محلی در کشت دوم و سوم مورد استفاده قرار گیرد.

علی اکبر طاهایی افزود بخشی از حمایت از فعالیت کشاورزان برنج‌کار در قالب به‌کارگیری روش مکانیزه انجام شده که در این راستا باید گام‌های موثرتری برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از شیوه مکانیزه سبب کاهش 50 درصدی هزینه عملیات کاشت و برداشت می‌شود افزود نگرانی مهم برنج‌کاران امید نداشتن به تداوم برنج‌کاری به علت نداشتن کارگران ماهر بوده زیرا در بعضی مناطق کشاورز مجبور به کارگیری کارگران غیرمحلی است.

این مسئول افزود: درست است که برنج‌کاری بسیار کار مشقت باری است ولی خداوند شکوفایی انسان را با رنج همراه کرده است،کشوری که در صدد دستیابی به استقلال و آزادی است باید در همه زمینه‌ها مجاهدت کند،کار و تلاش جوهر انسان و لازمه دسترسی به عزت است.

استاندار مازندران بیان داشت: امیدواریم کشاورزان ما در کشت دوم و سوم نیز رکورددار کشور باشند تا گذشته از افزایش کشت سبب افزایش درآمد و تولید این محصول اساسی باشند./ع

برچسب ها: نشاء ، مکانیزه ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.