وزير راه وشهرسازي گفت: حماسه اقتصادی پیش نیاز حماسه سیاسی است و اگر بتوانیم در آنچه که تکلیف است تلاش کنیم رفاه، آسایش و امنیت برای مردم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حماسه سیاسی خلق خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نیکزاد، در جمع خبرنگاران دیدگاه خود در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی این گونه عنوان کرد که حماسه اقتصادی پیش نیاز حماسه سیاسی است و اگر بتوانیم در آنچه که تکلیف است تلاش کنیم رفاه، آسایش و امنیت برای مردم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حماسه سیاسی خلق خواهیم کرد.

وی برنامه‌های بخش مسکن در سال جاری را بیان کرد و گفت: تولیدات نیمه تمام مسکن مهر تا پایان سال به اتمام میرسد و همچنین بازسازی مناطق زلزله زده و مقاوم سازی مسکن روستایی تمام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بخش مسکن روستایی یک میلیون و 250 هزار واحد مقاوم سازی شدند که از این تعداد یک میلیون و 50 هزار واحد در شهرها، 520 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 150 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 50 هزار واحد در بافت فرسوده و 330 هزار واحد در شهرهای جدید انجام شده که مقاوم سازی 200 هزار واحد در مسکن روستایی نیز در دستور کار است.

نیکزاد برنامه‌های حمل و نقل کشور را به توسعه ناوگانهای حمل ونقل، توسعه واگنهای باری و مسافری، بازسازی و نوسازی وسایل نقلیه مسافری و باری همچون اتوبوس، کامیون و تریلر و توسعه شناورهای دریایی عنوان کرد.

وی درباره توسعه در بخش سخت افزار گفت: سال گذشته 7000 کیلومتر انواع راه و راه‌آهن اعم از بزرگراه، آزادراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی ساختیم که امسال 15 هزار و 323 کیلومتر در دستور کار داریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه راه‌های اصلی راه‌آهن و بالا بردن ظرفیتهای زیرساختی در مدلهای حمل و نقل است و در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی می خواهیم با نوآوری تاثیری در کار، با توجه به این که در ماه‌های پایانی دولت هستیم پرشتاب‌تر در روزهای اول و با تاکید بر این شعار، کارها را در دستور کار قرار دهیم.

نیکزاد درباره آمار منتشر شده سال 90 از وضعیت خانه‌ها گفت: سال 91 اعلام شد 21.6 خانه در کشور و 21.2 خانوار در کشور داریم که برای اولین بار بعد از 60 سال تعداد خانه‌ها بیش از خانوار در کشور است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار