بیش از 46 هزار گواهی کشاورزی ارگانیک در فارس صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از اخذ 46 هزار و 80 هکتار گواهی ارگانیک در فارس برای محصولات انجیر، خرما، انار، انگور، زیره، گل محمدی، بادام، سماق و بنه از شرکت معتبر بین‌المللی صدور گواهی ارگانیک خبر داد.

خرد گفت: با کسب این تعداد گواهی، مجموع کل گواهی‌های ارگانیک اخذ شده تاکنون در استان فارس به 69 هزار و 762 هکتار رسیده که این میزان بیش از 90 درصد از گواهی‌های ارگانیک اخذ شده در کل کشور است.

خرد افزود: کشاورزی ارگانیک باعث تقویت و توسعه سلامت اکوسیستم‌ها و چرخه‌های زیستی و فعالیت بیولوژیکی خاک می‌شود.

به گفته وی، در این نوع از کشاورزی از نهاده‌های سنتز شده مانند کودهای شیمیایی، آفت‌کش‌ها، داروهای دامپزشکی، بذر اصلاح شده ژنتیکی و از تابش اشعه‌ها استفاده نمی‌شود.

خرد با تاکید بر اینکه کشاورزی ارگانیک یعنی استفاده از اطلاعات سنتی و علمی برای کاهش استفاده از سموم و مواد شیمیایی در تولید محصولات، گفت: هدف کشاورزی ارگانیک، ضمن حفاظت از حاصل‌خیزی و سلامت خاک، افزایش تولید محصول با کمترین تکیه بر استفاده از مواد شیمیائی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه تولید محصولات ارگانیک نقش بسزایی در توسعه سلامت جامعه دارد، افزود: تولید محصول ارگانیک نقش مهمی در سبد غذایی خانواده‌ها دارد و شهروندان نیز از کیفیت محصول و مصرف آن اطمینان می‌یابند.

به گفته وی، محصولات ارگانیک در گروه سالم‌ترین و مغذی‌ترین محصولات‌ غذایی قرار می‌گیرند که می‌توانند تاثیر بسیاری در بهبود کیفیت زندگی مردم داشته ‌باشند./ع

برچسب ها: گواهی ، کشاورزی ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.