وزير راه و شهرسازي از بازگشايي و بازسازي واحدهاي مسکوني آسيب ديده از زلزله بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ علي نيکزاد در مراسم گردهمايي اعضاي شوراي مرکزي مديران کل و مسئولان دفتر نمايندگي ولي فقيه و مديران شرکت هاي تابعه بنياد مسکن انقلاب اسلامي با اشاره به زلزله بوشهر گفت: دولت و همکاران ما در بنياد مسکن انقلاب اسلامي کار بازسازي روستاها و شهرهاي آسيب ديده ناشي از زلزله را آغاز مي کنيم.
وي ادامه داد: تمامي واحدهاي مسکوني در زلزله هاي آذربايجان شرقي و بوشهر که از تسهيلات نوسازي استفاده کرده بودند خسارت کمتري از زلزله ديده اند.
وي با اشاره به اينکه آمارها نشان داده که 21.6 واحد مسکوني در کشور و 21.1 خانوار وجود دارد گفت: اين آمارها نشان دهنده خالي بودن 400 هزار واحد مسکوني در کشور است.
وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: در 22 ماه گذشته شهرداري تهران 420 هزار پروانه صادر کرده است.
نيکزاد در ادامه يادآور شد: آمارهاي ارايه شده از سوي وزارت نيرو نيز خالي بودن 400 هزار واحد مسکوني در کشور و استفاده نکردن از آب، برق و گاز ارايه کرد.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه دولت ساخت 1ميليون و 500 هزار واحد مسکوني را آغاز کرده است گفت: وزارت راه و شهرسازي ساخت کلانتري، مدرسه و بيمارستان را نيز در شهرهاي جديد بر عهده گرفته است.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: بنياد مستضعفان و بنياد مسکن بايد تمامي زمين هايي را که قابل سکونت هستند را در اختيار نيازمندان مسکن قرار دهد.
نيکزاد در پايان گفت: بايد تسهيلات لازم از سوي بانک هاي تخصصي براي ساخت مسکن ارايه دهد./س
برچسب ها: زلزله ، بوشهر ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار