رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، با بیان این‌که عارضه‌ی پر فشاری خون صدماتی را به قلب وارد می‌کند، در ادامه از توسعه‌ی بیمارستان قلب امام علی(ع) و نصب دستگاه آنژیوگرافی در آن خبر داد و گفت: خردادماه امسال، اورژانس این بیمارستان افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دکتر «محمدرضا نیکبخت»، به مناسبت هفته‌ی سلامت، توجه به سلامت جسم و روان را به یک اندازه مهم برشمرد و افزود: توجه به سلامت روان در جامعه هم‌اکنون روند خوبی را طی می‌کند، اما هنوز به حد مطلوب نرسیده است. البته شاید بتوان یکی از علت‌ها در این زمینه را مربوط به طولانی بودن درمان در مشکلات مربوط به روان دانست.

وی تک تک افراد را در تامین سلامت جامعه سهیم دانست و گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی متولیان اصلی این امر هستند، اما سایر نهادها مانند آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و ...و مهم‌تر از همه تک تک افراد جامعه باید در کنار این نهادها در تامین سلامت خود و جامعه تلاش کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به شعار هفته سلامت امسال با نام «فشار خون را جدی بگیریم » گفت: برنامه‌هایی را در خصوص پرداختن به بحث فشار خون از سال گذشته در پیش گرفته‌ایم و تاکنون 5000 نفر از کارکنان ادارات استان را چکاپ کردیم.

نیکبخت یادآور شد: تنها انسان‌های سالم و بانشاط به لحاظ جسمی و روانی می‌توانند جامعه فعال از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را تشکیل دهند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.