مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اجرای طرح پایلوت لگوم‏های چند ساله در سال جاری اجرایی می‏شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران فردین مرادیان، اظهار کرد: در سال زراعی جاری اراضی دیم کم‌بازده استان در قالب این طرح قرار می گیرند.

وی اجرای این طرح را مهم ارزیابی کرد و افزود: اجرای طرح پایلوت لگوم‏های چند ساله در سال جاری در اراضی استان حائز اهمیت است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به برنامه‏های توسعه‏ای کشور اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در راستای اهداف برنامه پنجم توسعه کشور انجام می‏شود.

*یک هزار و 375 هکتار از اراضی دیم استان در قالب طرح لگوم‏های چند ساله

وی از تعیین یک هزار و 375 هکتار از اراضی دیم استان برای این طرح خبر داد و خاطر نشان کرد: این مقدار از اراضی دیم استان در قالب طرح پایلوت به لگوم‏های چند ساله تبدیل می شود.

مرادیان به رویکرد این طرح اشاره کرد و یادآور شد: رویکرد این طرح در راستای تحقق برنامه توسعه پنج ساله کشور است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به افزایش تولید محصولات استراتژیک در استان، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم طرح، تحقق افزایش تولید محصولات استراتژیک در استان است.

وی رعایت تناوب زراعی را یادآور شد و گفت: اجرای طرح پایلوت لگوم‏های چند ساله برای تحقق رعایت تناوب زراعی صحیح انجام می‏شود.

مرادیان با بیان اینکه با اجرای این طرح الگوی کشت مناسب در مزارع دیم استان محقق می شود، افزود: الگوی کشت مناسب در مزارع دیم استان در راستای نیل به کشاورزی پایدار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان حفظ و احیای مراتع را از دیگر اهداف اجرای طرح عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ و احیای مراتع از موضوعات مهم و قابل تاکید در استان است.

وی یکی از اهداف مهم طرح را جلوگیری از فرسایش خاک عنوان کرد و یادآور شد: ثروت‏های طبیعی استان باید مورد توجه جدی قرار داشته باشد.

مرادیان با با بیان اینکه با اجرای طرح بر اهداف کیفی تدوین شده دست خواهیم یافت، افزود: 10 هزار تن علوفه برای تامین نیاز بخش دامپروری استان با اجرای طرح مهیا می‏شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تامین علوفه‏های خوش خوراک برای دامپروری استان را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: با تولید 10 هزار تن علوفه بخشی از نیاز دامپروری‌ها برطرف می‏شود.

وی اجرای طرح پایلوت لگوم‏های چند ساله را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح فواید بسیاری برای زراعت استان خواهد داشت.
برچسب ها: زنجان ، پایلوت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.