سيد محمد حسيني با یادآوری وظیفه خطیر و تاثیرگذار مطبوعات و رسانه ها در اطلاع رسانی صحیح و به موقع، از آنها خواست برای تحقق "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" عنوان نامگذاری شده سال 1392 در جامعه تلاش کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "سیدمحمد حسینی" روز سه شنبه در دیدار با مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری های کشور با تبریک سال نو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه فرهنگ، هنر و رسانه گفت: خوشبختانه با تلاش همگان، سال 91 به رغم تمامی مشکلات و سختی ها با انجام فعالیت های گسترده و مختلف سپری شد.
وی به نامگذاری سال 92 از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: باید در سال جاری با انگیزه و روحیه مضاعف از حالت انفعال خارج شد و همگان به وظایف خطیر خود برای تحقق اهداف و تعالی نظام تلاش کنند.
به گفته حسینی، دشمنان ایران اسلامی هیچگاه دست از توطئه برنداشته و همواره با ابزارهای مختلف در صدد ضربه زدن به نظام و تفرقه افکنی میان ملت ایران هستند.
وی ادامه داد: باید در مقابله با دشمنان حالت تهاجمی داشته و به جای آنکه دیگران برای ما تصمیم بگیرند با مقابله با آنها، دشمنان را  به چالش بکشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: مطبوعات و رسانه ها، باید ضمن بیطرفی و رعایت اخلاق رسانه ای و حرفه ای خود با یک برنامه ریزی و طراحی دقیق در جهت همگرایی و تقویت روحیه با نشاط و پرشور مردم در جامعه تلاش کنند.
حسینی تصریح کرد، وظیفه و رسالت خطیر اهالی مطبوعات و رسانه است که برای حاکم کردن فضای آرام و با نشاط در ایام انتخابات، همکاری لازم را به عمل آورند.
وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی به فعالیت های گسترده انجام گرفته توسط وزارت ارشاد در سال 91 اشاره کرد و گفت: بطور یقین تلاش همگان بویژه نقش مطبوعات و رسانه ها در انعکاس و اطلاع رسانی رویدادهای انجام گرفته در جامعه موثر و تاثیر گذار بوده است.
حسینی همچنین به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: انتظار است که رسانه ها به مانند سال های گذشته در انعکاس این رویداد بزرگ فرهنگی کشور تلاش کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود با یادآوری برگزاری اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای آسیایی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای وزارت ارشاد(ره توشه) و  همایش بین المللی خلیج فارس در اردیبهشت ماه، تاکید کرد: رسانه ها در اطلاع رسانی و انعکاس خبری این رویدادهای مهم همکاری لازم را به عمل آورند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع بودجه فرهنگی اشاره کرد و گفت: در سال 91 به رغم کسر بودجه تلاش شد که تمامی برنامه ها و جشنواره ها بدون کم و کاست و در موعد مقرر برگزار شود.
حسینی افزود: اکنون در فصل تعیین بودجه، انتظار این است که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای افزایش بودجه فرهنگی بویژه ردیف نشر و پرداخت یارانه مطبوعات مساعدت لازم را داشته باشند.
وی گفت: سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بستیم که بودجه یارانه ها در موعد مقرر و بطور کامل پرداخت شود و اگر کسری وجود داشت، از ناحیه ما نبوده است.
همچنین در ادامه این نشست جمعی از مدیران مسئول روزنامه ها و خبرگزاری های کشور دیدگاهها و نقطه نظرات خود را برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کردند. 
دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان، محمد جعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، پاک آیین مدیر کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی، صحاف مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی ارشاد، شجاعی مدیرعامل صندوق هنرمندان، محمدعلی منفرد مشاور وزیر و رئیس حوزه وزارتی ارشاد،حجت الاسلام دعایی مدیرمسوول روزنانه اطلاعات و نبوی مدیر مسئول روزنامه رسالت ازجمله حاضرین در این نشست بودند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار