وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: راه عزت و سربلندی امت اسلامی در جهان،توجه بیشتر به آموزه های قرآنی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ " سید محمد حسینی " روز شنبه در ادامه انجام سفرهای استانی خود، به منظور شرکت در چند برنامه فرهنگی و هنری به استان کرمان سفر کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در نشست قرآنی با دست اندرکاران برگزاری طرح تدبر در قرآن کریم در بخش چترود استان کرمان با بیان این مطلب اظهار داشت: کتاب آسمانی قرآن نعمت بزرگی است که در اختیار ماقرار گرفته است اما متاسفانه آن گونه که باید قدر آن را نمی دانند

حسینی افزود: مردم ایران اسلامی  در مسیر خود و با تاکیدات امام راحل و روحانیت بزرگوار بازگشتی مثال زدنی به قرآن و کلام الله داشتند.

به گفته وی مشاهده شد که در سایه عمل به قرآن و آموزه های این کتاب آسمانی که چه تحولی در آحاد جامعه ایجاد شد و چه اتفاقات مبارکی در کشور شکل گرفت که عده ای آن را نا ممکن می دانستند که اینها همه از آثار و برکات این معجزه الهی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد:مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات گوهربارشان بر تدبر و تلاش برتغییر سبک زندگی مردم به سبک زندگی قرآنی تاکید کرده‌اند.

حسینی اضافه کرد: بر همین اساس باید تلاش شود تا در کنار برگزاری جلسات متعدد در زمینه برپایی آموزش روخوانی و حفظ قرآن کریم به مفاهیم قران نیز توجه ویژه ای صورت بگیرد.

عضو کابینه دولت دهم یادآور شد:قرآن کتاب معجزه است، معجزه زندگی فردی و  اجتماعی و دوای همه دردهای بشر است.

حسینی قرآن را هدایتگر انسانها عنوان کرد و گفت: عمل به این کتاب آسمانی باعث می شود که انسانها در مسیر درست رشد و تکامل قرار گرفته و از رفتن به بیراهه ها پرهیز کنند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:در 34 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد جایگاه قرآن در کشور هر سال ارتقا پیدا کرده است.

عضو کابینه دولت دهم تاکید کرد: این همه فعالیت در عرصه ها و حوزه های معنوی ، دینی، مذهبی و قرآنی در کشور جای شکر دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تلاوت قرآن پیشرفت های چشمگیری داشته ایم  بطوریکه هم اکنون در کشور چندین هزار قاری داریم که در این انقلاب تربیت شده اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: پیشرفت دیگر حفظ قرآن است. قبل از انقلاب تعداد معدودی حافظ قرآن وجود داشت ،اما حالا به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا در هر مدرسه ای جوانان و نوجوانان حافظ کل قرآن وجود دارد.

حسینی اظهار داشت: رهبری فرزانه انقلاب اشاره داشتند که باید به سمتی حرکت کنیم که 10 میلیون حافظ در کشور داشته باشیم لذا ما تمام تلاش و عزم خود را بکار خواهیم بست تا مطالبات و منویات معظم له در سراسر کشور محقق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه انجام سفرهای استانی خود به منظور شرکت در چند برنامه فرهنگی و هنری به استان کرمان سفر کرده است.

افتتاح سالن چند منظوره فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، تجلیل از فعالان قرآنی استان کرمان، تجلیل از نخبگان و نام آوران اصحاب فرهنگ و هنر استان کرمان از جمله برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی به استان کرمان است.

برچسب ها: وزیر ارشاد ، کرمان ، قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.