وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وظیفه خطیر مطبوعات و خبرگزاری های قرآنی کشور گفت: باید اخلاق و منش رسانه ها قرآنی باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، " سید محمد حسینی " با بیان این مطلب در مراسم اختتامیه جشنواره خبرگزاری ها و مطبوعات قرآنی آیات افزود: اولین وظیفه اصحاب رسانه ای در حوزه قرآنی انعکاس اخبار و رویدادها و حتی مقالات و پژوهش های قرآنی بوده و در گام بالاتر باید این رسانه ها منش و اخلاق خود را با آموزه های قرآن کریم پیش ببرند. 
وی با اشاره به حضور گسترده علاقه مندان در عرصه انعکاس رویدادهای قرآنی کشور در جشنواره قرآنی آیات خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 34 هزاراثر به هیئت علمی و دبیرخانه جشنواره ارسال شده که جای تقدیر دارد. 
وی این میزان ارسال آثار را نشانگر اقبال خوب این جشنواره و رویداد معنوی در کشور عنوان کرد. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه این جشنواره در 22 رشته برگزار شده ابراز امیدواری کرد که در دوره های آتی رشته ها به 32 موضوع ارتقا یابد. 
به گفته حسینی به دنبال برگزاری همایش ها و برنامه های قرآنی فراتر از مرزهای کشورمان هستیم. 
وی ابراز امیدواری کرد که با کمک نشریات و مطبوعات قرآنی در سایر استان های کشور شاهد حضور پررنگ در عرصه قرآن کریم باشیم. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: جشنواره خبرگزاری ها و مطبوعات قرآنی در ابتدای راه خود قرار دارد و امیدواریم با برگزاری بالنده تر در سال های آینده شاهد شور و نشاط قرآنی در جامعه باشیم و اصحاب رسانه با استفاده از مضامین گرانبار قرآن کریم خالق آثار ماندگار در تاریخ باشند. 
حسینی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر کتاب مثنوی مولانا از طراوت برخوردار بوده و یا اشعار حافظ پس از گذشت سال های طولانی لطافت خود را حفظ کرده به علت پیوند آنان با قرآن کریم است. 
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: در یک نظام اسلامی باید همه نهادها و دستگاه های کشور در جاده فرامین و مضامین قرآن حرکت کنند که با توجه به آموزه های فنون خبرنگاری و رسانه ای که سوغات فرهنگ غرب است فاصله زیادی تا تحقق این آرمان بوده ولی گام های بلند و مؤثری در این جهت برداشته شده است. 
حسینی با اشاره به مضامین والای قرآن کریم که طبق آیات قرآن اگر بر کوه نازل شود از خشوع الهی نابود می گردد، تصریح کرد: قرآن قول ثقیل و سنگین است و حرف بشر عادی نیست ولی طبق آیات قرآن انسان نباید مأیوس شود زیرا خداوند قرآن را برای فهم عامه مردم آسان گردانیده یعنی در عین سادگی مستحکم بوده و ضعف و بطلانی در آن نیست و اگر از سوی بشر آمده بود صدر و ذیل آن هماهنگ نبود. 
وزیر ارشاد ادامه داد: قرآن نشانگر قدرت و عظمت پروردگار عالم است که منشأ آن عزت و حکمت بوده و معلم قرآن خود خداست که انسان ها باید در فراگیری آموزه های این کتاب ارزشمند پیش قدم باشند. 
در ادامه این مراسمبا حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ضمن رونمایی از مجموعه 5 جلدی "آرمانشهر از نظرقرآن" ، برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف مقالات،شعر،عکس،داستان،خبر،رسانه،رسانه های برتر،قرآن یاوران و کانون های تبلیغاتی برتر معرفی و تجلیل شدند.

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزارشده است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.