نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: توسعه مشاغل خانگی در راستای تحقق حماسه اقتصادی ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان در سنندج افزود: کسب و کار خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد، در سراسر جهان مهم تلقی می شود.
وی گفت: قابلیت انجام این نوع کسب و کار سبب ایجاد مزایای بسیاری از جمله توازن میان مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی و کمک به اقتصاد خانواده می شود.
حجت الاسلام شاهرودی ادامه داد: از مزایای کار در منزل، کسب پایگاه و نقش اقتصادی در خانواده بدون حضور در بیرون از منزل، کاهش بعضی فشار‌ها و استرس‌ها و حضور در محیطی به نسبت آرام‌تر برای انجام کار است.
وی بیان کرد: یکی دیگر از مزایای مشاغل خانگی تنوع این نوع کارها است به طوری که فرد با هزینه بسیار اندک می‌تواند برای ایجاد درآمد و افزایش آن فعالیت نماید.
به گفته وی با توجه به ظرفیت های استان در رشته های کشاورزی مانند پرورش قارچ خوراکی و زنبور عسل، اشتغال خانگی می تواند به اقتصاد خانواده کمک نماید و فنی و حرفه ای نیز نقش چشمگیری در اجرا و توسعه این امر دارد.
وی اظهار امیدواری کرد سال جاری که یکی از سال های مهم و تعیین ‌کننده برای نظام است، سال سرافرازی، سربلندی و عزت ایران اسلامی باشد.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: آموزش فنی و حرفه ای باید با حرکت‌های حماسی بسیار قوی، پیروزی اقتصادی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را حاصل نماید./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.