نمایندگان مجلس با ۱۳۴ رأی موافق توضيحات مصطفی محمدنجار وزیر کشور درباره مرگ ستار بهشتی را قانع کننده دانستند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران،  سیدحسین نقوی حسینی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه  امروز (سه‌شنبه ۲۰ فروردین) درخصوص سوال ملی علی مطهری نماینده محترم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از مصطفی محمدنجار وزیر کشور را قرائت کرد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال علی مطهری از وزیر کشور به شرح ذیل است:

چرا مرحوم آقای ستار بهشتی پس از یک هفته از بازداشت توسط پلیس فتا فوت کرده است؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در نتیجه بررسی های انجام شده درباره پروند ستار بهشتی چنین آمده است:

سوال علی مطهری از محمدنجار وزیر کشور در جلسه روز سه‌شنبه مورخ ۵ دی ۱۳۹۱ در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. آقای مطهری در توضیح سوال مطروحه از وزیر کشور درخصوص چگونگی دستگیری، بازداشت، ضرب و جرح و نهایتاً فوت مرحوم ستار بهشتی با عنایت به اینکه نیروی‌انتظامی در حوزه مسئولیت وزیر کشور است، توضیح خواستند.

محمدنجار در پاسخ با اشاره به اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به استناد بند یک ماده ۱۵ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب مصوب ۲۸ شهریور ۱۳۷۸ ، ضابط قوه‌قضائیه بوده و وظایف خود را در زمینه کشف جرم و بازجویی مقدماتی و حفظ آثار و دلایل جلوگیری از فرار و مخفی‌شدن متهم تحت نظارت و تعلیمات مقام قضایی انجام می دهد همچنین در مواد ۱۶ و ۱۷ قانون مذکور نیز تاکید نموده که ضابطین مکلف به اجرای دستورات مقام قضایی هستند، اظهار داشت که ریاست و نظارت بر نیروی‌انتظامی از حیث وظایف آنان به عنوان ضابط، برعهده رئیس حوزه قضایی است لیکن با توجه به گزارش تهیه شده توسط کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی درخصوص نحوه دستگیری و فوت مرحوم ستار بهشتی، عزل رئیس پلیس فتای تهران توسط فرماندهی محترم نیروی انتظامی و بازداشت و برخورد با افراد متخلف و متهم که دلیلی بر عزم جدی نظام در پیگیری موضوع است، ما منتظر و تابع تصمیم دستگاه قضایی برای انجام اقدامات بعدی هستیم.

نقوی حسینی افزود: علی مطهری نهایتاً از پاسخ وزیر کشور قانع نشده و کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داد و این سوال امروز با حضور مصطفی محمد نجار وزیر کشور در صحن علنی مطرح شد.

پس از توضیحات وزیر کشور علی مطهری از توضیحات وی قانع نشد و سوال ملی نماینده در صحن علنی به رأی گذاشته شد و نمایندگان مجلس با ۱۳۴ رأی موافق، ۷۵ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع توضیحات مصطفی محمدنجار را درباره پرونده مرگ ستار بهشتی را قانع کننده دانستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مطهری ، نجار ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.