مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار از آغاز خرید تضمینی گندم کشاورزان خوزستانی همزمان با فصل برداشت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ شهباز خواجوی اظهار کرد: با توجه به آغاز برداشت گندم در استان خوزستان، شرکت غله و بازرگانی منطقه چهار، خرید گندم کشاورزان را به صورت تضمینی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه  در سال جاری بیش از 528 هزار هکتار گندم آبی و 286 هزار هکتار گندم دیم در استان خوزستان به زیر کشت رفته است، افزود: براین اساس پیش بینی می شود در حدود یک میلیون و 700 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

خواجوی تصریح کرد: سال گذشته استان خوزستان توانست با خرید بیش از 640 هزار تن گندم مازاد کشاورزان به صورت تضمینی حائز رتبه نخست کشوری شود.

وی گفت: در سال زراعی 91-90 مجموع خرید تضمینی گندم کشور به 2 میلیون و 50 هزار تن رسید که سهم خوزستان از این میزان 640 هزار تن معادل یک ‌سوم بوده است و دوسوم دیگر توسط 30 استان دیگر کشور خریداری شد.

 مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه چهار از آمادگی کامل این شرکت برای خرید گندم مازاد کشاورزان در فصل زراعی جاری خبر داد و افزود: با توجه به جمعیت 4.6 میلیون نفری خوزستان، نیاز مصرفی سالانه این استان حدود 650 هزار تن گندم و 600 تا 750 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 900 هزار تن ظرفیت سیلو در استان خوزستان وجود دارد که 200 هزار تن این ظرفیت توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

در سال زراعی جديد با افزایش نرخ خريد تضمينی گندم، هر کيلوگرم گندم نان با نرخ حداقل شش هزار و 500 ریال و گندم دروم به نرخ شش هزار و 800 ريال از کشاورزان خريداری می شود.

شهرهای شوش، شوشتر، اهواز و دزفول به ترتيب حائز رتبه های برتر از نظر سطح زير کشت و توليد گندم استان هستند./ع
برچسب ها: خرید ، گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.