سیروس حسنوند گفت: در این دیواره نوردی که از روز 21اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد کوهنوردانی از فرانسه حضوردارند.

   سیروس حسنوند دبیر هیئت کوهنوردی لرستان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به منظور معرفی کوهستان یافته و جاذبه های آن برای گردشگری یک دوره دیواره نوردی و کوهنوردی با شرکت کوهنوردان به نام فرانسوی طی روزهای 25- 21 اردیبهشت 92 برگزار خواهد شد.

وی تصریح  کرد: برنامه هایی که برگزار خواهد شد شامل: دیواره نوردی و کوهنوردی پاک، معرفی شیوه های دیواره نوردی، گشایش مسیرنو و معرفی جاذبه های طبیعی و فرهنگی این کوه و مهمتر از همه تبادل نظر میان کوهنوردان ایرانی و خارجی می باشد.

حسن وند در ادامه گفت: همه روزه درکنار برنامه های دیواره نوردی بازدید از غارها ، جنگل ها ، کوهستانها و آثارتاریخی منطقه نیز صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: مهلت ثبت نام  شرکت کنندگان تا 15اردیبهشت ماه است و روز 20اردیبهشت ورود به خرم آباد و اعزام به منطقه (کوه یافته در 10کیلومتری غرب لرستان قرار دارد) و بعد از اجرای 5-4روز برنامه 26اردیبهشت به خرم آباد بازمی گردیم .

حسن وند گفت: این کار برای اولین بار درمنطقه یافته انجام میشودودر آن هیئت کوهنوردی استان انجمن کوهنوردان ایران وسازمان کوهستان بلند GHM همکاری دارند.

وی اشاره کرد: در گذشته دو نفر کوهنورد فرانسوی به استان سفر کرده بودند و از یافته نیز دیدن کرده بودند و این مکان را جای بکری برای گردشگری می دانستند.

حسن وند در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری چنین برنامه هایی علاوه بر انجام ورزشی که برای سلامتی افراد خیلی اثرگذار است باعث می شود که دیگران نیز به آن منطقه آشناییت پیدا کنند/آق
برچسب ها: سایر ، خرم اباد ، نیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار