بر اساس بررسي هاي انجام شده در ميان جوانان انگليسي ، اصلي ترين عامل خودکشي آنان اعلام شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ بنياد خيريه موسوم به « مبارزه با بدبختي و فلاکت» در انگليس، در بررسيهاي خود به اين نتيجه رسيده  که  خودکشي بزرگترين قاتل جوانان در اين کشور است و در اين ميان مشکلات مالي مهمترين نقش را در افسردگي و در نهايت خودکشي جوانان بازي مي کند. اين بنياد خيريه از  سال دوهزار و يازده  به عنوان سالي که در آن ميزان خودکشي به شدت افزايش يافته است نام مي برد. بر  اساس بررسيهاي اين بنياد در انگليس در سال 2011 شش هزار و چهل و پنج نفر بر اثر خودکشي جان خود را از دست دادند.  از اين تعداد چهار هزار و پانصد و پنجاه و دو نفر مرد بوده اند. رکود اقتصادي مهمترين عامل در خودکشي مردان در انگليس است و به طور متوسط روزانه سه خودکشي در ميان مردان به اين علت انجام مي شود. بيشتر خودکشي مردان در انگليس بين سنين سي و چهل و چهار سال انجام مي شود. مرگ و مير ناشي از خودکشي در اين گروه سني حتي بيشتر از مجموع مرگ و مير ناشي از تصادفات رانندگي، قتل و ايدز است.

بسياري از مردان به علل فرهنگي کمتر از زنان به سراغ مددکاران مي روند و به همين علت ترجيح مي دهند براي خلاصي از فشار اقتصادي خودکشي کنند. تحقيقات دانشگاه ليورپول نشان مي دهد رکود اقتصادي در انگليس يک هزار نفر به تعداد خودکشيها در اين کشور افزوده است. چهل درصد افزايش خودکشي در ميان مردان ناشي از بيکاري و پيدا نکردن شغل مناسب است. در انگليس اوضاع براي معلولان حتي بدتر از اين است. 

آدام لوتن عضو انجمن معلولان عليه رياضت اقتصادي دولت گفت من بارها براي احقاق حقوقمان به دادگاه رفته ام. من به عنوان يک معلول براي حفظ زندگي خود با دشواريهاي زيادي روبرو هستم. متاسفانه شرايط طوري است که آينده روشني براي خود نمي بينم. متاسفانه دولت با رياضت اقتصادي و کاستن از بودجه عمومي، بسياري از حمايتها و يارانه هاي مربوط به معلولان را قطع کرده است. 

بررسي ها نشان مي دهد تا سال دوهزار و هفده بودجه حمايت از معلولان در انگليس بيست و هشت ميليارد پوند کم خواهد شد. بر اين اساس برخي از معلولان در پنج سال آينده از بيست و سه هزار پوند يارانه و خدمات دولتي محروم مي شوند. يکي از معلولان گفت من شش ماه پيش بيکار شدم و به عنوان يک معلول آينده اي براي خود نمي بينم. ديگر به من کار نمي دهند. مرا به اجبار بازنشسته کرده اند در حاليکه مي خواهم کار کنم اما کسي به من کار نمي دهد. 

آدام لوتن هم گفت : بحران اقتصادي و بحران مالي جهاني تاثير بسيار زيادي بر زندگي مردم گذاشته است. بسياري از مردم خانه خود را از دست داده اند و سياستهاي رياضت اقتصادي دولت نيز تاثير بسيار منفي بر مردم داشته است. شرايط طوري شده است که بسياري از مردم همه درها را روي خود بسته مي بينند و به همين علت ترجيح مي دهند   به زندگي خود پايان دهند. 

                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: خودکشی ، عامل ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار