مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی آغاز عملیات اجرایی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس را منوط به کسب موافقت نامه 215 و واگذاری زمین مورد نیاز دانست.

سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، با بیان اینکه ایجاد و راه اندازی منطقه ویزه اقتصادی سلماس جزو مصوبات مجلس و هیئت دولت بوده و مسئولیت اجرا و راه اندازی بر عهده شرکت شهرک های صنعتی است، اظهار داشت: در گذشته به دلیل مسائل مختلف از جمله کمبود اعتبار، معارض ملکی  راکد بوده که با پیگیری های انجام شده زمین مورد نیاز واگذار شده است.

وی با بیان اینکه برای آغاز عملیات احداث این منطقه ویژه اقتصادی در حال اخذ موافقت نامه 215 هستیم، اعلام کرد: با اخذ این موافقت نامه این طرح جزو طرح های ملی و از محل اعتبارات ملی تامین هزینه شده و امیدواریم با ادامه روند فعلی منطقه ویژه اقتصادی سلماس بعنوان یکی از نیازهای منطقه هر چه سریعتر راه اندازی شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی سلماس در یک هزار هکتار اجرایی می شود، اعلام کرد: این طرح در قالب چند فاز عملیاتی می شود که فاز اول این طرح در 150 هکتار اجرایی و با توسعه منطقه بقیه اراضی ملحق می شود.

موسوی آغاز عملیات این منطقه ویژه اقتصادی در مرز ایران و ترکیه را منوط به اخذ موافقت نامه 215 و واگذاری زمین مورد نیاز برای اجرای فاز اول به شرکت شهرکهای صنعتی دانست و عنوان کرد: در این منطقه صنعتگران و گمرک مستقر و واحدهایی که از مواد اولیه وارداتی استفاده می کنند معاف از عوارض گمرکی برای ورود می شوند.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف قانون انبارداری گمرکات اگر ماده ای وارد منطقه شود و مدت زمان زیادی بماند راکد نمی شود، یادآور شد: واحدهای صنعتی خارج از محدوده منطقه نیز می توانند مواد مورد نیاز خود را از طریق این منطقه وارد کنند و در این محل نگهداری و عوارض گمرکی به مرور پرداخت کنند.

وی با اشاره به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی سلماس به فرودگاه های خوی و ارومیه و نزدیکی به راه آهن و نزدیکی به مرزهای جلفا، بازرگان، رازی و سرو و نزدیکی به 2 مرکز استان تبریز و ارومیه، ادامه داد: این منطقه به زودی با حضور مقامات کشوری کلنگ زنی می شود.

در آخرین جلسه بررسی مشکل معارض و تامین اعتبار اجرایی طرح منطقه ویژه اقتصادی سلماس با حضور مدیران حوزه برنامه ریزی و اقتصادی استان طی سال گذشته بر اساس اعلام معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی قرار بود فاز یک این طرح اواخر بهمن 91 با تخصیص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال کلنگ زنی و تا 5 سال بعد به اتمام برسد که کلنگ زنی این طرح به امسال موکول شد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.