یک فوق تخصص بیهوشی قلب گفت: قبل از گرفتن فشارخون چای، سیگار و غذای زیاد استفاده نکنید و حداقل ده دقیقه قبل از گرفتن فشارخون استراحت کنید.

دکتر علیرضا جلالی، رئیس مرکز آموزشی، تحقیقاتی درمانی قلب و عروق شهید رجایی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون دستگاه های فشارخون به صورت دیجیتال و دستی که شامل عقربه ایی و جیوه ایی هستند در بازار موجود است که دستگاه های فشارخون دستی دقت بیشتری دارند.

این فوق تخصص بیهوشی قلب افزود: احتمال خطا در دستگاه های فشارخون دیجیتالی وجود دارد که برای کاهش خطا از دو دست فشار گرفته شود و یا تکرار این عمل، میزان نسبی فشارخون را نشان می دهد.

وی نکات قابل انجام قبل از گرفتن فشار را این گونه اعلام کرد: قبل از گرفتن فشار از مصرف چای و سیگار و غذای زیاد باید پرهیز نمود و حتما ده دقیقه قبل از آن باید استراحت شود.

وی با بیان اینکه رژیم غذایی کم نمک، کم چرب باعث کنترل فشارخون می شود، افزود: افرادی که فشارخون بالا دارند باید ورزش منظم، رژیم غذایی مناسب و مصرف منظم داروها را رعایت کنند.

دکتر جلالی خاطر نشان کرد: هر گونه اقدام خودسرانه در هنگام بالا و پایین آمدن فشارخون، مخاطره انگیز است و در این مواقع مراجعه به نزدیکترین مرکز درمانی توصیه می شود./ع2

برچسب ها: فشار خون ، سیگار ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار