معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 7 ، از برپايي ايستگاه هاي کنترل فشار خون شهروندان به مناسبت هفته سلامت خبر داد.

محمود منيعي با توجه به نامگذاري روز 18 فروردين به عنوان  روز جهاني سلامت و بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود:  شعار سال جاري  سازمان بهداشت جهاني مبني بر فشار خون جدي بگيريم است و برنامه هاي هفته سلامت با محوريت اين شعار اجرا مي شود.
وي ادامه داد:  ايستگاه هاي سلامت در تمامي محلات، مساجد،  ايستگاه هاي مترو و ميادين ميوه و تره بار سطح منطقه، ايستگاه هاي کنترل فشار خون به صورت رايگان در طول هفته سلامت فعاليت مي کنند.
 معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 7 از فشار خون به عنوان منشاء بروز بسياري از سکته هاي مغزي و قلبي نام برد و افزود:  با کنترل فشار خون علاوه بر اينکه وضعيت جسمي افراد،  معاينه و ارزيابي مي شود مي توان از بروز بسياري از سکته ها که هزينه هاي سنگين بر افراد نظام سلامت کشور تحليل مي کند جلوگيري کرد.
 وي با بيان اينکه برنامه هاي هفته سلامت از 18 فروردين  آغاز و تا 24 فروردين ادامه دارد گفت:  مراسم افتتاح هفته سلامت روز 18 فروردين از ساعت 14 تا 20 در بوستان  انديشه شهيد نياکي برگزار مي شود.
منيعي در ادامه تصريح کرد:  اداره سلامت منطقه هفت با  توجه به اعتقاد و باور به بحث محله محوري و اثر بخشي بهتر فعاليت ها با محرويت و همفکري محلات،‌تمام اقدامات دهکده سلامت در هفته سلامت را با همکاري محلات انجام مي دهد.
 وي گفت:  اين برنامه ها شامل برگزاري  دوره هاي آموزشي  تخصصي،  اجراي نمايش ،‌برگزاري  مسابقه، عيادت از بيماران ، سالمندان  ، برگزاري  جشنواره غذاي سالم است همچنين برگزاري تورهاي تفريحي و آموزشي سلامت، تقدير از فعالان عرصه سلامت در نظر گرفته شده است.
معاون شهردار منطقه هفت با بيان اينکه  خدمات در هفته سلامت از ساعت 14 تا 20 در بوستان انديشه شهيد نياکي به شهروندان ارائه مي شود  افزود:  در اين پايگاه سلامت ،‌10 غرفه همنام با کانون هاي محلي به نا مهاي کانون هاي جوانان، معلولين، سالمندان،‌اهدا خون، مادر و کودک  ، پزشکان،‌ديابت، پيشگيري از چاقي،  پيشگيري از استعمال دخانيات و خادمين سلامت مساجد حضوري فعال دارند.
 منيعي خاطر نشان کرد:  غرفه سلامت براي تست سلامت شهروندان در بوستان انديشه از تاريخ 18 فروردين تا 24 فروردين از ساعت 14 تا 20 به صورت فعال داير است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار