همزمان با آغاز هفته سلامت، زنگ سلامت در یکی از مدارس این استان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان در آیین نمادین نواخته شدن زنگ سلامت در مدرسه راهنمایی دخترانه شاهد اطهر استان، گفت: سازمان بهداشت جهانی همه ساله روز هفتم آوریل برابر با 18 فروردین ماه را یک موضوع خاص و اهمیت دار در حوزه سلامت نامگذاری می کند.

صائینی افزود: سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را با موضوع فشار خون را جدی بگیریم با هدف مشارکت و توجه بیشتر مردم به ویژه سیاست گزاران و فعالان این حوزه لحاظ کرده است.

وی اظهار کرد: مصرف زیاد سدیم، نمک در مواد غذایی از جمله علل بروز پرفشاری خون در افراد است که این موضوع مهم از سوی خانواده ها کمتر توجه قرار می گیرد.

صائینی،  با اشاره به اينكه استرس و اضطراب از عوامل مهم و اصلی بیماری فشار خون می باشد ادامه داد: کم تحرکی و استعمال دخانیات، از دیگر علل بروز بیماری پرفشاری خون است که به دلیل بی علامت بودن به قاتل خاموش لقب گرفته است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان،  خاطر نشان كرد:بر اساس آمارهای ارائه شده روند بیماری پرفشاری خون در کشور نگران کننده اعلام شده که برای کاهش تعداد مبتلایان باید برنامه ریزی هدفمند و موثری انجام شود./ع

برچسب ها: زنگ ، سلامت ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.