رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حدود 6/11 درصد از مردم روستاهای شهرستان های کاشان و آران و بیدگل مبتلا به فشارخون هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر محمد حسین اعرابی در آستانه هفته سلامت در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهارداشت: از مجموع جمعیت 106 هزار نفری روستایی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، 16 هزار نفر تحت پوشش قراردارند که از این تعداد، یک هزار و 765 نفر فشار خون بالای آنان اثبات شده است و برای کنترل فشارخون خود تحت پوشش و درمان قراردارند .

وی، با تاکید بر دقیق بودن آمار مبتلایان به فشار خون بالا در مناطق روستایی این شهرستان گفت: انجام پایش فشارخون در روستاهای شهرستان و مراقبت های فعال باعث شده است تا افراد مبتلا به فشار خون بالا شناسایی و تحت درمان قرار بگیرند.

دکتر اعرابی، سن ابتلا به فشارخون بالارا از سنین 30 سالگی به بالا اعلام و گفت: آمار جمعیت بالای 30 سال روستایی و شهری در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل 204 هزار و 828 نفر است که بیش از 50 درصد مبتلایان به فشار خون به دلیل نداشتن علایم، از بیماری خود اطلاع نداشته و نسبت به آن بی توجه هستند.

وی ، مبتلایان به فشارخون بالا د رجهان را 4/26 درصد اعلام کرد و با اشاره به اینکه پیش بینی می شود این میزان تا 33درصد افزایش یابد، گفت: در ایران آمار مبتلایان به فشارخون بالای 15-18 درصد است.

دکتر اعرابی، افزایش فشارخون در جهان را هشداردهنده خواند و با اشاره به اینکه مبتلایان به این بیماری در کشورهای درحال توسعه بیشتر و جدی تر است، گفت: فشار خون بالا جزء 8 عامل مرگ و میر دنیا و سومین عامل کشنده در دنیا محسوب می شود .

وی افزود: در جهان سالانه 7 میلیون نفر به دلیل فشار خون بالا جان خود را از دست می دهند و تقریبا بیش از یک میلیارد تا 5/1 میلیارد نفر در جهان از افزایش فشار خون بالا رنج می برند.

دکتر اعرابی، با تاکید بر جدی گرفتن بیماری فشارخون بالا اظهارداشت: از هر سه نفر یک نفر می تواند مبتلا به فشار خون بالا باشد. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.